اکنون تحلیلگران علت چنین استقبال چشمگیری را موشکافی کرده اند. گفته می شود علت تقاضای بالا برای موبایلی که در نگاه اول تکراری به نظر می رسد، این است که سامسونگ تقریبا یک ماه زودتر از موعد، آن را عرضه کرد و از طرفی، قیمت آن را در قیاس با نسل قبلی حدود ۸ درصد کاهش داد.
سال پیش تقاضا برای گلکسی G6 Edge بیشتر از عرضه بود و همین مسئله، موجب شد تا سامسونگ موبایل های کمتری به فروش برساند. امسال ولی چنین نیست و شرکت کره ای به درستی میزان محبوبیت S7 Edge را متوجه شده است.
سامسونگ در بهترین موقعیت زمانی گلکسی های جدیدش را عرضه کرد. در این دوره، شرکت های چینی هنوز محصولات خود را معرفی نکرده اند؛ محصولاتی که از نظر قمیتی بسیار رقابتی هستند و باعث می شوند تا مشتریان نگاه چندان خریدارانه ای به گلکسی های سامسونگ نداشته باشند. از سوی دیگر اپل هم در پاییز نسل بعدی آیفون را رونمایی می کند.
تاثیر موفقیت های سامسونگ به سرعت بر روی ارزش سهام این شرکت نمایان شده، در حالی که مشخص نیست آیا گلکسی های جدید می توانند روند رو به کاهش سود آوری این برند را بهبود بخشند یا خیر.
مدیران سامسونگ تا کنون در مورد تعداد موبایل هایی که فروخته اند، از اعداد استفاده نکرده و صرفا عنوان نموده اند که اعداد و ارقام، قابل توجه و کاملا رضایت بخش بوده اند. اکنون گزارش می شود که سامسونگ برنامه دارد تا فبلت بعدی خود موسوم به گلکسی نوت ۶ را یک الی دو ماه پیش از معرفی آیفون ۷ رونمایی کرده و به بازار عرضه نماید.