درخواست فعالان صنف برای احیای نقد و روحیه نقدپذیری در صنعت طلا و جواهر
سایت طلا : جمعی از فعلان صنف طلا و جواهر از سایت طلا، برای احیا و تقویت فرهنگ نقد و نقدپذیری در راستای رشد این صنف کمک خواستند.
نمایشگاه رسانه های دیجیتال فرصت مغتنمی برای گفتگو با فعالان بازار طلا و جواهر بود،و سایت طلا که تنها رسانه و تنها نماینده صنف طلا و جواهر در این نمایشگاه بود، محلی برای بحث و گفتگو در مورد بازارطلا و زمینه های رشد این صنف بود .
به گزارش سایت طلا، در مدت برگزاری این نمایشگاه جمعی از فعالان این صنف شامل عباداله محمدولی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران، محمد مصدق ، دبیر انجمن صنفی فروشندگان طلا و جواهر تهران ،ابراهیم ثامنی ،استاد گوهرشناسی و کارشناس اتحادیه طلا و جواهر و حمیدرضا علیمردانی رئیس انجمن گوهرشناسان طلا و جواهر با حضور در سایت طلا،از مشکلات صنف طلا و جواهر، و راهکارهای رشد این صنف سخن به میان آوردند.
محمد ولی در این جلسه ضمن اعلام استفاده از فرصتهای و موقعیتها برای خدمت به صنف اعلام کرد: سایت طلا با توجه به موقعیت خوب و رو به رشد در صنف طلا و کسب جایگاه مطلوب در بین سایتها، به بلندگوی صنف طلا و جواهر تبدیل شده است.
وی افزود: این سایت باید شروع به نقد مسئولین، فعالان این صنف و مسائل پیرامون آن بپردازند تا با ایجاد زمینه های رشد این بازار در جهت کمک به ارتقاء آن گام بردارد. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر خاطرنشان کرد : سایت طلا وظیفه مهمی را در صنف به عهده دارد و باید با سوال از مسئولین صنفی آنها را به جوابگویی وادار کند و شایسته سالاری در صنف طلا و جواهر ایجاد شود .
در این دیدار،ابراهیم ثامنی نیز با بیان لزوم هماهنگی در بین صنف طلا گفت : در کشور ما فرهنگ سازی برای همکاری و همدلی با هم انجام نشده است در حالی که در دیگر کشورها مانند ژاپن فرهنگ کمک به همدیگر،رقیب را از گود خارج می کنند .
وی تاکید کرد : در صنف طلا و جواهر،همه باید با یکدیگر و متحد صنف را جلو ببرند و باعث رشد آن شوند و کسانی که در رأس این صنف هستند منافع شخصی را به منافع صنفی ترجیح ندهند.
این پیشکسوت بازار طلا ضمن مهم بر شمردن رسانه ها در بازار طلا تصریح کرد : فرهنگ سازی و حضور موثر رسانه ها در صنف طلا و جواهر، باعث رفع نقاط ضعف و رشد نقاط قوت این صنف می شود .
محمد مصدق، نیز در این گفتگو با بیان نیاز ارتباط بیشتر فعالان صنف طلا با رسانه ها،بخصوص رسانه های تخصصی، افزود: اصحاب رسانه و شما به عنوان یک پایگاه اطلاع رسانی، باید با همه اهالی صنف ارتباط داشته باشد، نه اینکه فقط با تعداد محدودی از مسئولین این صنف مصاحبه کنید.شما بازرس نیستید ولی همه ما را رصد می کنید و باید حقایق این بازار را بازگو کنید.
وی ضمن انتقاد از تبلیغات سپرده بانک صادرات اظهار داشت : تبلیغ برای این سپرده باعث می شود تا سرمایه های مردم به سمت این بانک گسیل شود و مردم از خرید طلای ساخته منصرف شوند که این امر باعث کاهش تولید در بازار و سقوط اشتغالزایی در بازار طلا می شود.
رئیس انجمن گوهر شناسان طلا و جواهر نیز در این جلسه ضمن تعامل بین اصحاب رسانه و فعالان صنف طلا و جواهر، بر ورود سایت طلا در حوزه های تخصصی این صنف تاکید کرد.