خودروهای متداول دههی ۶۰ میلادی، خودروهای GT بودند که پیشرانهی آنها در جلو خودرو قرار داشت. پس از این سری خودروها، لامبورگینی میورا که در زیبایی از خودروهای همرده شرکت فراری ضعیفتر بود، به بازار معرفی شد. این خودرو که غرش پیشرانه V12 خود را به رخ میکشید، درواقع سنگبنا دیگر خودروهایی بود که پس از آن هویت شرکت لامبورگینی را تعریف کرد. اکنون در ۵۰امین سال ارائه این خودرو، هنرمندان لامبورگینی با اضافهکردن رنگبندیهای کلاسیک به آوانتادور، سعی در بزرگداشت میورای افسانهای خود دارند.
از این خودرو که نسخه یادبود آوانتادور میورا نامگذاری شده است، در فستیوال خودرو Goodwood رونمایی شد. تلاش شده است تا با استفاده از دو رنگ، طرح این هیولای ۷۰۰ اسببخاری شبیه به طرح اصلی مارچلو گاندینی باشد. این خودرو در شش رنگبندی مختلف ارائه میشود که از جمله آنان رنگ روسو آرانیکو میورا، وردا اسکندال و آبی متالیک تاهیتی هستند. چرخهای ۲۰ و ۲۱ اینچی جلو و عقب خودرو، در دو رنگ نقرهای مات یا طلایی موجود هستند. رنگ طلایی رنگ مورد علاقه طرفداران قدیمی میورا است. در رنگآمیزی داخل خودرو تنها دو رنگ Nero Ade یا Terra Emilia چرمی، استفاده شده است. رنگ حاکم در داخل خودرو فیبر کربن است و برای هر چه خاصتر شدن طراحی، بر روی صندلیها آرم ۵۰امین سال تولید میورا در یکی از دو رنگ طلایی یا نقرهای حک شدهاند.
مطمئناً نمیتوانیم حس خود را نسبت به این یادبود بیان کنیم. چنین کاری از لامبورگینی همانند این است که دوج، در یادبود آونجر، کوروت یا تویوتا در یادبود آوالون، کرسیدا را منتشر کند. از این دیدگاه چنین یادبودی برای لامبورگینی اندکی زیادهروی است. به هر حال امیدواریم بخش یادبود لامبورگینی، همانگونه که به یاد میورا بود، سال ۲۰۲۶ به یاد هوراکان سیلوئت و بعد از آن در ۲۰۳۶ به یاد اوروس LM002 باشد.