درست پس از درز خبر رونمایی سیتروئن C3 در مطبوعات اروپایی، این شرکت فرانسوی جدیدترین محصول خود را معرفی کرد. هاچبک جدید سیتروئن شباهت زیادی به برادر دو قلوی خود یعنی پیکاسو دارد و مانند C4 کاکتوس از زبان طراحی جدید سیتروئن بهره برده است، که شامل طراحی سیستم روشنایی خودرو در سه جبههی جداگانه در جلوی خودرو است.
در قسمت بالا این سه ردیف چراغ، یک نوار باریک برای چراغهای ال ای دی روز روشن در نظر گرفته شده است که ادامهی آن با آرم مشهور سیتروئن تلفیق شده است. در ردیف دوم چراغهای بزرگ قرار دارد و در ردیف پایین یک جفت چراغ مه شکن پر نور واقع شده است.
در طراحی C3 ستون A دارای ساختار کشیدهتری است و سقف آن شیشهای طراحی گشته است تا ظاهر اسپرتی کم ارتفاع این خودرو بیشتر جلوه کند (C3 میزان ۴۰ میلیمتر نسبت به نسل پیشین کم ارتفاعتر است). اخیراً خبرهایی به گوش میرسد که ویژگی Airbump سیتروئن بر روی C3 جدید تعبیه شده است؛ ولی ظاهر این آپشن در آینده قطعاً دستخوش تغییر خواهد شد. همانطور که در تصویر هم مشخص است خریداران این خودرو میتوانند از آپشن پنل رنگی بدنه ساده به جاده Airbump استفاده کنند.
C3 نمای داخلی بسیار منظم و کلاسیکی دارد؛ لایهی نازک ساتن – نقره بر روی سطح داشبرد تعبیه شده است. سیتروئن همچنین از تو دریهای Retro نیز استفاده کرده است.
صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی در وسط داشبورد قرار دارد و بر اساس اظهارات سیتروئن این سیستم از پلتفرمهای ارتباطی Apple CarPlay و Android Auto نیز پشتیبانی میکند. خودروی C3 به سیستم ConnectedCam سیتروئن مجهز شده است که دوربین با کیفیت اچ دی پشت آینه وسط خودرو قرار دارد. این دوربین به سیستم سرگرمی و اطلاعات خودرو متصل است و به راننده این امکان را میدهد که از صحنه روبرو فیلمبرداری و عکسبرداری انجام دهد. این اولین سیستم dashcam تولیدی این شرکت است.
C3 به دوربین عقب و سیستم کمکی صعود از شیب مجهز است. از دیگر امکانات ایمنی این خودرو میتوان به سیستم هشدار حرکت بین خطوط و سیستم پایش نقاط کور خودرو اشاره کرد. طول خودرو ۳.۹۹ متر است که نزدیک به ۳۰ میلیمتر از DS3 طویلتر و ۷۰ میلیمتر از Mazda2 کوتاهتر است. فاصلهی میان دو محور این خودرو ۲.۵۴ متر است و گنجایش صندوق عقب آن نیز ۳۰۰ لیتر است. امکان خواباندن صندلیهای عقب بر روی این خودرو وجود ندارد.
C3 مدل ۲۰۱۷ بر روی پلتفرم جدید A پژو سیتروئن طراحی شده است و ارتباط اندکی دارد با پلتفرم FP1 خودروهای پژو ۲۰۸ و DC3 دارد.
پیشرانهی بنزینی سه سیلندر C3 از فناوری PureTech بهره میبرد، البته در این خودرو امکان سفارش پیشرانهی دیزلی هم وجود دارد. با توجه به نوع پیشرانه، هاچبک جدید سیتروئن از جعبه دنده شش سرعته دستی یا شش سرعته خودکار EAT6 استفاده میکند.
تصاویر کامل را اینجا ببینید: