استراتژیست ارشد موسسه فست مارکتس:135.136

پایین بودن نرخ بهره واقعی در آمریکا عامل مثبتی برای افزایش قیمت طلا خواهد بود

سایت طلا : یک تحلیلگر و استراتژیست ارشد بین المللی بر این باور است که پایین بودن نرخ بهره واقعی در آمریکا می تواند عامل مثبتی برای افزایش قیمت طلا طی ماه های آینده باشد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، بوریس میکانیک رضایی تحلیلگر ارشد بازار فلزات گرانبها در سخنانی تاکید کرد: گرچه قیمت طلا طی روزهای اخیر با کاهش نسبی روبرو شده ولی پایین بودن نرخ بهره واقعی در آمریکا می تواند خبر خوبی برای طلا و سایر فلزات گرانبها باشد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: بهبود اوضاع اقتصادی کشورهای توسعه یافته و صنعتی شاید عامل مهمی برای کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت باشد. روند نزولی نرخ بهره واقعی در اقتصاد آمریکا در روزهای اخیر تشدید شده و ادامه این روند می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا شود.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی افزود: به نظر من قیمت جهانی طل تا پایان امسال تحت تاثیر پایین بودن نرخ بهره واقعی در آمریکا قرار خواهد داشت و با عملکردی مثبت روبرو خواهد شد.

قیمت جهانی طلا هفته گذشته برای نخستین بار در یک ماه اخیر با افزایش نسبی همراه شده است. وی به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرده است تا در روزهای پایانی سال 2017 میلادی اقدام به خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا کنند.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی هنوز بر این باورند که طلا بهترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر نوسانات و تنش های سیاسی و اقتصادی خواهد بود.

قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2017 تاکنون بیش از 10 درصد رشد داشته است. البته برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت طلا در سال 2018 میلادی با چالش های جدی روبرو خواهد شد. بهبود اوضاع اقتصادی کشورهای صنعتی و توسعه یافته و افزایش احتمالی نرخ بهره بانکی در این کشورها می تواند تمایل برای خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا را دستخوش تغییرات مهمی کند.

از اواسط سپتامبر تاکنون قیمت جهانی هر اونس طلا بین 1270 تا 1300 دلار تثبیت شده است. گزارش اخیر شورای جهانی طلا درباره وضعیت تقاضای طلا در سه ماه سوم امسال نیز موجب برخی نگرانی ها شده است.

تقاضای جهانی طلا در سه ماه سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با 9 درصد کاهش به 915 تن رسیده است. تقاضای جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون نیز با افت 12 درصدی روبرو شده است.

برچسب ها :