نظرسنجی کیتکو نیوز نشان داد:159.160

قیمت طلا همچنان به درخشش در بازارهای جهانی ادامه می دهد

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که قیمت طلا در هفته آینده نیز به روند صعودی خود ادامه می دهد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که نگرانی ها نسبت به نحوه اجرای اصلاحات مالیاتی در آمریکا می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا در روزهای آینده شود.

بر اساس این گزارش در نظرسنجی این هفته 16 کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد 9 نفر معادل 56 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش روبرو می شود.

6 نفر معادل 38 درصد اعلام کردند قیمت طلا بدون تغییر خواهد بود و یک نفر معادل 6 درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده است.

در نظرسنجی آنلاین نیز 563 نفر شرکت کردند که از این تعداد 314 نفر معادل 56 درصد اعلام کردند قیمت طلا با افزایش همراه خواهد بود. 147 نفر معادل 26 درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در هفته آینده با کاهش روبرو می شود و 102 نفر معادل 18 درصد نیز بر این باور بودند که قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی هفته گذشته 86 درصد کارشناسان اقتصادی و 64 درصد سرمایه گذاران پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود. از ابتدای امسال تاکنون 59 درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی و 63 درصد پیش بینی های سرمایه گذاران بین المللی درست بوده است.

به اعتقاد برخی فعالان بازارهای بین المللی قیمت طلا می تواند طی روزهای آینده سطح مقاومتی و حساس 1300 دلاری را بشکند.

گروهی از کارشناسان اقتصادی نیز اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آینده بین 1260 تا 1290 دلار در نوسان خواهد بود. اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند ، تا سطح 1305 دلاری افزایش خواهد یافت.

گرچه کنگره آمریکا طرح اصلاح مالیاتی ترامپ را با تغییراتی تصویب کرده ولی هنوز نگرانی های زیادی نسبت به نحوه اجرای این طرح و تاثیرات اقتصادی و مالی آن وجود دارد.

افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوییس نیز تاکید کرد: سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1275 دلار خواهد بود و سطح مقاومتی قیمت طلا نیز 1295 دلار است.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه و روند نوسانات ارزش دلار می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

برچسب ها :