نظرسنجی پلاتز نشان داد:31.32

قیمت طلا هفته آینده تحت تاثیر کاهش ارزش دلار با افزایش روبرو می شود

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی پلاتز نشان می دهد که قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری، با افزایش روبرو می شود.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاتز، شرکت کنندگان در نظرسنجی جدید بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا و افزایش تقاضای مکان امن با رشد نسبی روبرو می شود.

بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند معتقدند که قیمت طلا طی روزهای آینده در محدوده 1280 تا 1335 دلاری تثبیت خواهد شد.

برخی تحلیلگران بر این باورند که متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا محتاطانه تر از چیزی بوده که سرمایه گذاران و فعالان بین المللی پیش بینی کرده بودند. گرچه به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در نشست دسامبر افزایش خواهد داد ولی روند افزایش نرخ بهره در سال 2018 میلادی، کندتر خواهد بود.

گروهی از کارشناسان نیز بر این باورند که وضعیت اقتصادی جهان به شدت شکننده است و این مساله می تواند تقاضا و قیمت جهانی طلا را طی ماه های آینده افزایش دهد.

تحلیلگران کامرز بانک آلمان نیز معتقدند که افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر پیش از این تاثیر خود را بر بازارهای جهانی داشته و بعید است که افزایش نرخ بهره بتواند موجب کاهش قیمت طلا شود.

کامرزبانک بر این باور است که فدر ال رزرو آمریکا در سال 2018 میلادی تنها یک بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله به ضرر ارزش دلار و به نفع قیمت طلا خواهد بود.

موسسه سرمایه گذاری جی پی مورگان آمریکا نیز بر این باور است که افزایش نرخ بهره واقعی آمریکا تنها عاملی است که می تواند طی ماه های آینده فشار ز یادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کند.

افت تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای آسیایی مساله ای است که توجه کارشناسان اقتصادی و فعالان بین المللی را به خود معطوف کرده است. به نظر می رسد سرمایه گذاران آسیایی منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا هستند تا برای خرید اقدام کنند.

افزایش مالیات بر خرید و فروش طلا و جواهرات در هند نیز عامل منفی دیگری است که بر تقاضای فیزیکی این فلز زرد تاثیر منفی داشته است.

از سوی دیگر به نظر می رسد تصویب نهایی طرح مالیاتی ترامپ در سنا می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا داشته باشد.

برچسب ها :