تحلیلگر بازار فلزات گرانبها: 51.52

آینده متعلق به نقره است/قیمت نقره 600 درصد افزایش خواهد یافت

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد بازار فلزات گرانبها بر این باور است که قیمت نقره طی 3 تا 5 سال آینده بیش از 600 درصد رشد خواهد داشت.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، کیث نیومیر رئیس شرکت معدنی فرست مجستیک سیلور در سخنانی تاکید کرد: آینده متعلق به نقره خواهد بود و قیمت این فلز گرانبها طی سه تا 5 سال آینده بیش از 600 درصد رشد خواهد داشت.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: رشد تقاضای صنعتی می تواند عامل اصلی افزایش قیمت نقره طی سال های آینده باشد و به نظر من قیمت هر اونس نقره به بیش از 130 دلار افزایش خواهد یافت.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: برای دستیابی به محیط زیست پاک، تقاضا برای خودروهای برقی طی سال های آینده افزایش خواهد یافت و مصرف نفت و گاز با کاهش روبرو می شود، این مساله موجب رشد فزاینده تقاضای نقره می شود.

وی در ادامه افزود: نه تنها تقاضای نقره با افزایش روبرو است بلکه از سوی دیگر میزان عرضه نیز طی 4 سال اخیر با کاهش همراه بوده است.

این تحلیلگر برجسته اقتصادی همچنین دیدگاه مثبتی نسبت به قیمت جهانی طلا دارد و پیش بینی می کند که قیمت هر اونس طلا تا 8 هزار دلار افزایش خواهد یافت.

نیومیر اظهار داشت: با توجه به حجم پولی که در اقتصاد جهانی در گردش است و همین طور میزان بدهی های سنگین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، باید به دنبال راهکاری برای جلوگیری از وقوع بحران مالی باشیم. به نظر من بحران بدهی های بین المللی به زودی موجب افزایش چشمگیر قیمت فلزات گرانبها به خصوص طلا و نقره خواهد شد.

اظهارات این تحلیلگر و مقام ارشد یک شرکت معدنی در شرایطی است که قیمت طلا همچنان برای شکستن سطح مقاومتی 1300 دلاری تلاش می کند و قیمت نقره نیز حدود 17 دلار در هر اونس تثبیت شده است. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 12 درصد رشد داشته است.

این در حالی است که قیمت نقره از ابتدای امسال تاکنون با رشد 6 درصدی روبرو شده است.

در حالی که پیش بینی می شود تقاضای نقره طی ماه های آینده افزایش یابد، میزان تولید و عرضه با افت نسبی روبرو می شود. تولید جهانی نقره در سال 2016 میلادی برای نخستین بار از سال 2002 میلادی با افت روبرو شده است.

پیش بینی می شود ارزش سهام شرکت های معدنی فعال در زمینه تولید نقره نیز طی ماه های آینده با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

برچسب ها :