سایت خبری طلا
تحلیلگر ارشد اقتصادی: 173/174

بیت کوین به این زودی جای طلا را نخواهد گرفت

منبع: سایت طلا


سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که بیت کوین نمی تواند به این زودی جای طلا را در بازارهای بین المللی بگیرد.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جیم کرامر تحلیلگر برجسته اقتصادی تاکید کرد: هرکسی که نگران آن است که بیت کوین جایگزین طلا به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن خواهد شد باید مطمئن باشد که به این زودی چنین اتفاقی نخواهد افتاد. به نظر من طلا یک بازگشت رویایی به بازارهای بین المللی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش وی افزود: تمایل سرمایه گذاران بین المللی به سوی بیت کوین واقعا جالب بوده است ولی طلا با بیت کوین تکمیل نمی شود و بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نمی توانند جایگزینی برای طلا باشند.

این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: نمودارها نشان می دهد که طلا برای یک بازگشت رویایی کاملا آماده شده است. من کسی را از خرید بیت کوین منصرف نمی کنم ولی باید در بازار ارزهای دیجیتال مراقب ریسک های شدید و محدودیت ها باشید.

وی تاکید کرد: به نظر من بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال یک سرمایه گذاری مطمئن به شمار نمی رود. در واقع بیت کوین یک مکانیسم سرمایه گذاری نیست. بیت کوین یک سرمایه فیزیکی نیست، بنابر این در صورت قطع اینترنت همه قدرت و اعتبارش را از دست خواهد داد.

وی در مقابل، طلا در طول تاریخ یک سرمایه گذاری مطمئن برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر ریسک های اقتصادی و سیاسی بوده است. طلا همواره یک ارزش نمادین داشته است. طلا یک دارایی فیزیکی است و می توان از آن در ساخت جواهرات و سایر محصولات استفاده کرد.

وی پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا پایان دسامبر احتمالا افزایش خواهد یافت. به نظر من قیمت طلا می تواند به زودی تا 1350 دلار در هر اونس افزایش یابد و با شکستن سطوح مقاومتی، تا 1400 دلار نیز افزایش خواهد یافت.

قیمت جهانی بیت کوین طی ماه های اخیر به شدت نوسان داشته است. حملات هکری یکی از مهمترین نگرانی های بین المللی درباره مبادلات بیت کوین به شمار می رود.

تاکنون حملات هکری در برخی کشورهای جهان موجب از دست رفتن میلیون ها دلار دارایی و سرمایه افراد شده است.

کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران بازار ارز دیجیتال نسبت به هرگونه سرمایه گذاری در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هشدار می دهند.