موسسه بین المللی نقره خبر داد:9.10

قیمت نقره در سال 2018 روندی کاملا صعودی خواهد داشت

سایت طلا : موسسه بین المللی نقره در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت جهانی نقره در سال 2018 میلادی تحت تاثیر برخی عوامل مهم، کاملا صعودی خواهد بود.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، موسسه بین المللی نقره اعلام کرد: در حالی که سرمایه گذاران انتظار دارند قیمت نقره در سال 2018 با نوسانات زیادی روبرو شود، رشد تقاضا و افت تولید و عرضه می تواند موجب افزایش چشمگیر قیمت نقره شود.

بر اساس این گزارش مایکل دی رینزو مدیر عامل موسسه بین المللی نقره در سخنانی تاکید کرد: رشد چشمگیر تقاضای صنعتی ، تقاضای جواهرات و احیای اعتماد سرمایه گذاران بین المللی موجب تقویت قیمت نقره در ماه های آینده خواهد شد و این در شرایطی است که تولید این فلز گرانبها امسال نیز برای دومین سال متوالی با کاهش 2 درصدی روبرو خواهد شد.

البته نقره در مقایسه با طلا در سال 2017 میلادی عملکرد قیمتی خوبی نداشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: افزایش تقاضا برای خودروهای برقی و رشد تقاضای برق خورشیدی دو عامل مهم برای رشد تقاضای صنعتی نقره به شمار می رود.

این تحلیلگر ارشد بازار فلزات گرانبها گفت: تقاضای جواهرات نقره نیز امسال با رشد 4 درصدی روبرو خواهد شد. این رقم سال گذشته تنها یک درصد افزایش یافته بود.

یکی از عوامل مهمی که موجب عملکرد ناامید کننده نقره در سال 2017 شد، افت شمش نقره در بازارهای جهانی بوده است. فروش شمش و سکه نقره در بازار آمریکا طی سال گذشته به پایین ترین سطح در 10 سال اخیر رسیده است.

به نظر می رسد عامل اصلی این مساله، افزایش چشمگیر شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا و رشد قیمت جهانی ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین بوده است.

وی پیش بینی کرده است که سرمایه گذاران زیادی در سال 2018 میلادی به بازار نقره بازخواهند گشت. با افت مجدد قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال و اصلاح احتمالی شاخص سهام می توان امیدوار بود که قیمت جهانی نقره امسال با رشد فزاینده ای روبرو خواهد شد.

وی در پایان پیش بینی کرده است که تقاضای نقره از سوی صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان نیز امسال با 3 درصد رشد روبرو خواهد شد. میزان ذخایر نقره این صندوق ها در سال 2017 میلادی به بیش از 670 میلیون اونس رسیده است.

برچسب ها :