موسسه سرمایه گذاری تی دی اس:25/26

بازار طلا منتظر یک کاتالیزور جدید برای ادامه روند صعودی است

سایت طلا : تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری تی دی اس بر این باورند که بازار طلا در شرایط کنونی نیازمند یک کاتالیزور جدید برای ادامه روند صعودی قیمت است.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، موسسه سرمایه گذاری تی دی اس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: در حالی که قیمت طلا بالاتر از سطح 1330 دلار در هر اونس تثبیت شده به نظر می رسد این فلز گرانبها منتظر یک کاتالیزور جدید است تا بتواند به روند صعودی ادامه دهد.

بر اساس این گزارش بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس در این باره تاکید کرد: قیمت طلا در هفته گذشته با کاهش نسبی روبرو شده است که این مساله با توجه به رشد فزاینده قیمت در 5 هفته قبل از آن تاحدی طبیعی بوده است. برخی از فشارهای وارد شده به قیمت طلا ناشی از تقویت ارزش دلار، افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی بوده است.

وی در ادامه افزود: به نظر من قیمت طلا در شرایط کنونی در حال تثبیت شدن است و طلا برای ادامه روند صعودی طی هفته های آینده نیاز به یک کاتالیزور جدید دارد.

بارت ملک تصریح کرد: اگر روند صعودی شاخص سهام در بازارهای مالی ادامه یابد و ارزش دلار نیز تثبیت شود، قیمت طلا در روزهای آینده تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت.

موسسه تی دی اس پیش بینی می کند که بهبود رشد اقتصادی آمریکا در سال 2018 میلادی موجب خواهد شد تا فدرال رزرو نرخ بهره را همچنان افزایش دهد.

بارت ملک بر این باور است که روند صعودی قیمت جهانی طلا در سه ماه دوم امسال تشدید خواهد شد. هرگونه کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی یا انتشار آمارهای اقتصادی ناامید کننده در آمریکا می تواند موجب افزایش قیمت طلا تا 1357 دلار شود.

به نظر می رسد نخستین سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1338 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1345 دلار افزایش خواهد یافت.

سطح حمایتی قیمت طلا نیز در کوتاه مدت 1324 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1320 دلار کاهش خواهد یافت.

برچسب ها :