سایت خبری طلا
تحلیلگر ارشد کیتکو متالز:27.28

قیمت طلا پتانسیل افزایش تا سطح 1425 دلار را دارد

منبع: سایت طلا


سایت طلا : تحلیلگر برجسته کیتکو متالز بر این باور است که طلا امسال پتانسیل لازم برای افزایش چشمگیرتر و رسیدن به سطح 1425 دلار در هر اونس را دارد.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، پیتر هاگ تحلیلگر ارشد کیتکو متالز در سخنانی تاکید کرد: طی ماه های اخیر شاهد شکل گیری یک الگوی جالب بین سیاست های فدرال رزرو آمریکا و قیمت جهانی طلا هستیم.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: اگر به الگویی که از زمان نخستین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال 2015 میلادی شکل گرفته دقت کنیم به این مساله پی خواهیم برد که پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال 2015 قیمت طلا با رشد 150 دلاری روبرو شد و سپس با کاهش همراه شد. در دسامبر 2016 نیز زمانی که فدرال رزرو بار دیگر نرخ بهره را افزایش داد، قیمت طلا بار دیگر افزایش یافت و به بیش از 1365 دلار رسید.

پیتر هاگ افزود: در سال 2017 میلادی درست پس از افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر قیمت طلا بار دیگر با افزایش روبرو شده است. این الگو نشان می دهد که قیمت طلا می تواند به زودی با شکستن سطح مقاومتی 1365 دلاری تا سطح 1425 دلار در هر اونس افزایش یابد.

این تحلیلگر اقتصادی بر این باور است که با توجه به افزایش فزاینده شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا، فدرال رزرو نخواهد توانست امسال نرخ بهره را 4 یا حتی 3 بار دیگر افزایش دهد.

این در شرایطی است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی نسبت به اصلاح شاخص سهام طی ماه های آینده هشدار داده اند. به نظر می رسد افزایش شاخص سهام طی ماه های گذشته بیشتر حالت حباب گونه داشته است.

این در حالی است که اجرای قانون جدید مالیاتی در آمریکا و کاهش مالیات ها می تواند بار دیگر موجب رشد بیشتر ارزش سهام شود. بسیاری از سرمایه گذاران نیز در حال انتقال سرمایه های خود به بازار سهام اروپا هستند و این مساله یک عامل مهم برای کاهش ارزش دلار در برابر یورو بوده است.

به اعتقاد فعالان بین المللی قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا، انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

نشست بانک مرکزی اروپا در روزهای آینده نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات نرخ ارز و قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا باشد.