تحلیلگر ارشد موسسه استیت استریت: 33.34

روند صعودی قیمت طلا تازه آغاز شده است

سایت طلا : تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری استیت استریت بر این باور است که قیمت طلا تازه در سرآغاز یک روند کاملا صعودی قرار گرفته است.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که به نظر می رسد قیمت طلا وارد یک مرحله ثبات شده ولی جورج میلینگ استنلی رئیس بخش سرمایه گذاری طلا در موسسه استیت استریت تاکید کرد: روند صعودی قیمت طلا در سال 2018 میلادی تازه در سرآغاز یک مسیر طولانی قرار دارد.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: به دلیل اعتماد مستحکم سرمایه گذاران بین المللی به بازار طلا، قیمت این فلز گرانبها طی هفته های آینده با رشد فزاینده ای روبرو خواهد شد.

وی افزود: به نظر من قیمت طلا هنوز به اوج خود در سال 2018 نرسیده و یک احتمال قوی وجود دارد که قیمت طلا به زودی به مرز 1400 دلار در هر اونس خواهد رسید.

میلینگ استنلی در ادامه تاکید کرد: بعید به نظر می رسد که قیمت جهانی طلا تا اوایل مارس با اصلاح چندانی روبرو شود. یعنی زمانی که فدرال رزرو آمریکا احتمالا نرخ بهره را برای نخستین بار در سال 2018 میلادی افزایش خواهد داد.

فدرال رزرو قصد دارد هفته آینده نشست خود در ماه ژانویه را برگزار کند ولی بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو تا نشست 21 مارس نرخ بهره را افزایش دهد.

وی اظهار داشت: عوامل فصلی تاثیر زیادی بر رشد تقاضای طلا در بازارهای جهانی داشته است. این روند در کوتاه مدت ادامه خواهد یافت. کاهش ارزش دلار آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته و بعید به نظر می رسد که روند نزولی ارزش دلار در سال 2018 میلادی تغییر کند.

استنلی گفت: فدرال رزرو عجله ای برای افزایش نرخ بهره در سال 2018 ندارد و این مساله فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد خواهد کرد. من احساس کاملا خوبی نسبت به شرایط بازار طلا در سال جاری دارم ولی اوضاع بازار دلار نگران کننده است.

وی افزود: بعید می دانم که علی رغن تصویب طرح جدید مالیاتی، رشد و رونق اقتصادی آمریکا در سال 2018 میلادی با افزایش چشمگیری روبرو شود.

برچسب ها :