سایت خبری طلا
موسسه تی دی اس: 59.60

سیاست های ترامپ موجب افزایش چشمگیر قیمت کالاهای مختلف خواهد شد

منبع: سایت طلا


سایت طلا : تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری تی دی اس بر این باورند که سیاست های رئیس جمهور آمریکا موجب ادامه روند صعودی قیمت کالاهای مختلف در بازارهای جهانی خواهد شد.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، موسسه سرمایه گذاری تی دی اس در گزارشی اعلام کرده است که سیاست دونالد ترامپ مبنی بر "اول آمریکا" می تواند موجب ادامه روند صعودی قیمت کالاهای مختلف به خصوص کالاهای راهبردی شود.

بر اساس این گزارش سیاست های رئیس جمهور آمریکا موجب ادامه روند صعودی قیمت جهانی فلزات گرانبها به خصوص طلا خواهد شد.

بارت ملک تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه تی دی اس در سخنانی تاکید کرد: علت اصلی افزایش قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی ، به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا پس از انتخابات نوامبر 2016 میلادی است. در واقع روند صعودی قیمت کالاهای راهبردی از نوامبر 2016 آغاز شده است. ترامپ در آن زمان قول داد تا میلیاردها دلار در پروژه های زیر ساختی هزینه کند. وی همچنین وعده داد تا مالیات شرکت های بزرگ را کاهش دهد.

وی در ادامه افزود: بی شک سیاست های ترامپ به خصوص اولویت اصلی وی در اعلام سیاست "اول آمریکا" تاثیر زیادی بر افزایش قیمت کالاهای راهبردی داشته است. از سوی دیگر کاهش ارزش دلار آمریکا نیز بر افزایش قیمت جهانی کالاهای مختلف به خصوص طلا موثر بوده است. روند نزولی ارزش دلار آمریکا به خصوص پس از اظهارات اخیر وزیر دارایی این کشور در حمایت از افت ارزش دلار، تشدید شده است. به نظر من قیمت کالاهای مختلف از جمله نفت خام طلا روی و مس در سال 2018 میلادی همچنان صعودی خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: این سیاست که دولت آمریکا احتمالا قصد دارد ارزش دلار را پایین نگه دارد موجب خواهد شد تا سرمایه گذاران بین المللی به بازار کالاها روی آورند و این مساله موجب افزایش تقاضا و قیمت کالاهای راهبردی به خصوص فلزات گرانبها خواهد شد.

بعید به نظر می رسد که دولت ترامپ بخواهد تا پایان سال 2018 میلادی سیاست خود در زمینه کاهش ارزش دلار را تغییر دهد.