سیستم داشبورد هوشمند موسوم به MBUX قادر به تشخیص صدای راننده بوده و مهمتر اینکه بهتر از الکسای آمازون، سیریِ اپل و گوگل اسیستانتِ آلفابت این عملیات را انجام میدهد.
داشبورد هوشمند MBUX را انویدیا برای مرسدس با دو اسکرین بزرگ جلوی دست راننده توسعه داده است.
جنگ تسلیحاتی که میان سازندگان خودرو درگرفته است، منجر به افزایش هزینهها شده و سودآوری نهایی را زیر سوال برده است اما سازندگان همچنان اصرار به «دوباره کاری» و موازی کاری با کارکردهای «گوشی هوشمند» روی داشبورد ماشین دارند. دایملر چند روز قبل اعلام کرد سود 2018 به دلیل سرمایهگذاریهای فناورانه به اندازه دلخواه نخواهد بود.
فناوری خودران، سرویسهای متصل، اینترنت اشیاء؛ فاکتورهای فناورانهای است که سازندگان خودرو را درگیر خود ساخته است.
«مایک رمزی» از تحلیلگران گارتنر میگوید، هیچ کارخانه خودروسازی علاقمند نیست دستورات صوتی اصلی خودرو را با الکسای آمازون و ... جلو ببرد و دوست دارد فناوری صوتی خود را روی ماشین ساخت خود نصب کند و آنچه مرسدس رونمایی کرده، موازی کاری با کمپانیهای آی تی است که روی این فناوری سرمایهگذاری سنگینی در سیلیکون ولی کردهاند.
مرسدس استاندارد جدیدی طراحی کرده و امیدوار است سایر سازندگان از این استاندارد و قواعد پیروی کنند.
مرسدس کلاس A با شکل و شمایل جدید و طراحی داخلی متفاوت به قیمت 30 هزار دلار عرضه میشود تا حس نیمه خودران را به رانندگان در بزرگراه منتقل کند.