سایت خبری طلا
93/94

تقویم اقتصادی هفته آینده/ رویدادهای مهم اقتصادی موثر بر بازارهای بین المللی

منبع: سایت طلا


سایت طلا : بازارهای بین المللی طی روزهای آینده بیشتر بر نشست بانک مرکزی انگلیس تمرکز خواهند داشت.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، بازارهای مالی جهان در روزهای آینده منتظر برگزاری نشست بانک مرکزی انگلیس هستند تا ببینند آیا این کشور بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد یا نه.

بر اساس این گزارش بانک های مرکزی استرالیا و نیوزلند نیز طی روزهای آینده نشست های مهمی را برگزار خواهند کرد.

این در شرایطی است که هفته جاری از نظر انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا و منطقه یورو هفته چندان شلوغی نخواهد بود و تنها چند آمار نه چندان مهم منتشر خواهد شد.

البته چین قرار است آمارهای تجاری مهم خود در ماه ژانویه را منتشر کند و این مساله تا حد زیادی اوضاع دومین اقتصاد بزرگ جهان را نشان خواهد داد.

آمارهای اشتغال کانادا نیز طی روزهای آینده منتشر خواهد شد. بهبود اوضاع بازار کار می تواند زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره کانادا را فراهم کند.

نتیجه نهایی نشست بانک مرکزی انگلیس و تصمیم مقام های این بانک درباره نرخ بهره قرار است پنجشنبه اعلام شود. آمارهای تورم ماهیانه انگلیس نیز همان روز اعلام خواهد شد. بانک مرکزی انگلیس در نشست نوامبر برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داد. به نظر می رسد بانک مرکزی انگلیس در نشست روز پنجشنبه نرخ بهره را بدون تغییر در سطح 0.5 درصد حفظ خواهد کرد.

این در شرایطی است که انگلیس به سرعت به سوی خروج از اتحادیه اروپا پیش می رود. نظرسنجی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره انگلیس در نشست ماه می به 50 درصد رسیده است.

به نظر می رسد اخبار احتمالی درباره تحولات مربوط به مذاکرات برگزیت می تواند تاثیر مهمی بر بازارهای بین المللی داشته باشد.

بانک مرکزی استرالیا نیز سه شنبه تصمیم خود درباره نرخ بهره را اعلام می کند. پیش بینی می شود نرخ بهره این کشور در سطح پایین 1.5 درصد ثابت حفظ شود.

نتایج نشست بانک مرکزی نیوزلند نیز چهارشنبه اعلام خواهد شد. بانک مرکزی نیوزلند نیز احتمالا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ می کند.

آمارهای تجارت خارجی چین روز پنجشنبه اعلام می شود پیش بینی این است که چین در ماه ژانویه با مازاد تجاری 54 میلیارد دلاری روبرو شده است.

آمارهای اشتغال کانادا نیز روز جمعه اعلام خواهد شد. پیش بینی می شود نرخ تورم کانادا به بیش از 5.8 درصد افزایش یافته است.