سایت خبری طلا
تحلیلگر ارشد اقتصادی: 128

رفتار طلا دقیقا شبیه سال 2008 میلادی است

منبع: سایت طلا


سایت طلا : یک تحلیلگر برجسته اقتصادی بر این باور است که بررسی روند نوسانات قیمت طلا در هفته های گذشته نشان می دهد که رفتار طلا دقیقا شبیه سال 2008 است.


به گزارش سایت طلا ، "ویل رایند" مدیر عامل موسسه سرمایه گذاری "گرانیت شیرز" در مصاحبه با کیتکو نیوز تاکید کرد: میزان ذخایر طلای صندوق ئی تی اف به بالاترین سطح خود از ماه می 2013 رسیده است. این مساله می تواند موجب ترغیب بیشتر سرمایه گذاران برای خرید طلا شود.

بر اساس این گزارش وی افزود: 2 عامل مهم در افزایش تمایل سرمایه گذاران بین المللی به طلا در هفته های گذشته تاثیر داشته است که یکی کاهش ارزش دلار آمریکا و دیگری نگرانی های مربوط به افزایش تورم در اقتصاد جهانی بوده است.

وی ضمن اشاره به ناتوانی قیمت طلا در افزایش چشمگیر پس از افت شدید شاخص سهام آمریکا تصریح کرد: این اتفاق دقیقا شبیه چیزی است که در سال 2008 میلادی روی داد. وقتی با یک شوک بزرگ در بازار روبرو می شوید، چیزی که در ابتدا واقعا اتفاق می افتد این است که قیمت طلا واکنش مثبتی نشان نمی دهد. این اتفاق دقیقا در سال 2008 رخ داد و قیمت طلا پس از افت شدید شاخص سهام، ابتدا با کاهش روبرو شد ولی بعدا به تدریج روند صعودی را آغاز کرد.