سایت خبری طلا
برای نخستین بار از 2010: 141.142

تقاضای طلا در بخش تکنولوژی با افزایش روبرو شد

منبع: سایت طلا


سایت طلا : شورای جهانی طلا اعلام کرده است که تقاضای طلا در بخش فناوری و تکنولوژی طی سال 2017 میلادی با رشد چشمگیری روبرو شده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اسکراپ رجیستر، شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: تقاضای طلا در بخش فناوری طی سال 2017 میلادی با 3 درصد رشد به بیش از 332 تن رسیده است. این نخستین افزایش تقاضای طلا در این بخش از سال 2010 به شمار می رود.

بر اساس این گزارش تقاضای طلا در سه ماه پایانی 2017 میلادی با رشد فزاینده ای همراه بوده و به بیش از 88 تن رسیده است که این بالاترین تقاضای طلا در بخش فناوری از سه ماه پایانی 2014 به شمار می رود.

علی رغم فشار تقاضا در بخش "ال ئی دی" ، 3 بخش دیگر با رشد چشمگیر تقاضای طلا روبرو شده اند. بخش وایرلس عملکرد بسیار خوبی در تقاضای طلا داشته است، ان هم به لطف افزایش حسگرها در تلفن های هوشمند.

افزایش تقاضا برای تولید مموری چیپ ها نیز تاثیر زیادی بر رشد مصرف طلا در بخش فناوری در سال 2017 داشته است.

بخش وایرلس نیز با رشد چشمگیر تقاضا برای حسگرهای 3 بعدی روبرو شده است. از این حسگرها بیشتر برای تولید نسل جدید تلفن های همراه هوشمند استفاده می شود.

ظهور نسل پنجم شبکه زیرساختی مخابراتی و تلفن همراه نیز تاثیر زیادی بر رشد تقاضای طلا در بخش فناوری داشته است. برآورد می شود تقاضای طلا در بخش تجهیزات وایرلس در سه ماه پایانی 2017 میلادی بیش از 20 تا 30 درصد رشد داشته است.

این گزارش نشان می دهد که تایوان و کره جنوبی بیشتریت تقاضای طلا را در بخش الکترونیک داشته اند به طوری که تقاضای طلای این دو کشور به ترتیب با رشد 17 و 16 درصدی روبرو شده است.