143/144

ادامه روند صعودی قیمت طلا تحت تاثیر افول دلار آمریکا

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با افزایش نسبی روبرو شده است.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت طلا امروز برای سومین روز متوالی با افزایش روبرو شده و به بالاترین سطح خود در یک هفته اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت جهانی طلا داشته است. سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام آمارهای تورم آمریکا در ماه ژانویه هستند. این آمارها تا حد زیادی می تواند بر وضعیت نرخ بهره و ارزش دلار تاثیرگذار باشد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1332 دلار رسیده است که این بالاترین رقم از 6 فوریه به شمار می رود.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با کاهش روبرو شده و به 89.72 واحد رسیده است. شاخص ارزش دلار شب گذشته نیز 0.6 درصد کاهش یافته بود.

کاهش ارزش دلار کمک زیادی به افزایش قیمت طلا در بازار های جهانی کرده است که هفته گذشته با افت شدیدی روبرو شد و به پایین ترین سطح در یک ماه اخیر رسیده بود.

آمارهای تورم آمریکا قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود و نشست آتی فدرال رزرو نیز 20 و21 مارس برگزار می شود.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که نرخ تورم انگلیس در ماه ژانویه نزدیک به بالاترین سطح در 6 سال اخیر بوده است. این مساله احتمال افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی انگلیس در نشست ماه می را افزایش داده است.

آلمان نیز قرار است به زودی آمارهای نرخ تورم را منتشر کند. افزایش تورم معمولا موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا می شود. از سوی دیگر افزایش تورم فشار زیادی را بر بانک های مرکزی وارد می کند تا نرخ بهره را افزایش دهند.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.36 درصد افزایش به بیش از 823 تن رسیده است.

وزارت دارایی روسیه نیز اعلام کرد میزان تولید طلای این کشور طی سال گذشته به 306.9 تن رسیده است. این رقم در سال 2016 به 288.5 تن رسیده بود.

برچسب ها :