سایت خبری طلا
رئیس صندوق بین المللی پول: 59

رشد اقتصادی جهان قوی و مستحکم است/کشورها برای تغییر آماده شوند

منبع: سایت طلا


سایت طلا : رئیس صندوق بین المللی پول بر این باور است که رشد اقتصادی جهان مستحکم و قوی است ولی کشورها باید برای تغییرات تکنولوژیکی و مقابله با ریسک های مالی و پولی اماده شوند.


به گزارش رویترز، کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول در اظهارات مهمی تاکید کرد: اقتصاد جهانی با رشد و رونق مستحکم و قوی روبرو شده است ولی چشم انداز با توجه به افزایش ریسک های ناشی از اختلافات تجاری، عادی شدن سیاست های پولی و تغییرات تکنولوژیکی در حال تغییر است.

وی در سخنانی در جاکارتا تصریح کرد: صندوق بین المللی پول انتظار دارد که رشد اقتصادی جهان امسال به 3.9 درصد خواهد رسید و این رقم در سال 2019 میلادی نیز تغییر نخواهد کرد.

صندوق بین المللی پول در سال 2017 میلادی پیش بینی کرده بود که رشد اقتصادی جهان امسال به 3.7 درصد می رسد.

لاگارد گفت: کشورهای آسیایی باید برای افزایش نرخ بهره در اقتصادهای آمریکا و اروپا آماده باشند ولی سیاستگذاران همچنین باید سیاست ها و تدابیر مناسبی را برای برقراری ثبات مالی و مقابله با جریان پرنوسان خروج و ورود سرمایه اتخاذ کنند. بی شک افزایش نرخ بهره در آمریکا و اروپا بر روند جریان سرمایه تاثیر زیادی خواهد داشت.

وی افزود: کشورهای آسیایی باید به دنبال الگوهای جدیدی برای رشد اقتصادی باشند که تمرکز زیادی بر روی تقاضای داخلی تجارت منطقه ای و تنوع اقتصادی داشته باشد و خود را برای تغییرات و پیشرفت های فنی و تکنولوژیکی آماده کنند.