75

واکنش ها به تصمیم جنجالی ترامپ برای اعمال تعرفه(قسمت اول)

صنایع نفت و گاز آمریکا تصمیم دونالد ترامپ برای اعمال تعرفه های جدید علیه واردات آلمینیوم و فولاد را محکوم کردند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش رویترز، صنعت نفت و گاز آمریکا با محکوم کردن این تصمیم جنجالی ترامپ اعلام کردند که اعمال تعرفه موجب از بین رفتن فرصت های شغلی در بخش انرژی آمریکا از طریق افزایش هزینه ها برای پروژه های بزرگ زیرساختی خواهد شد.

مقام های ارشد شرکت های بزرگ انرژی آمریکا از ترامپ خواستند تا در این تصمیم تجدیدنظر کند. یک مقام ارشد شرکت نفتی اگزون موبیل آمریکا نیز گفت: این تصمیم ترامپ موجب خواهد شد تا شرکت اگزون موبیل تصمیم خود برای توسعه یکی از بزرگترین پالایشگاه های کشور را متوقف کند.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تصمیم ترامپ نه تنها کمکی به افزایش اشتغال نخواهد کرد بلکه جنگ تجاری با چین را تشدید می کند.

صنایع انرژی آمریکا برای تجهیزات اکتشافاتی ، خطوط لوله و پایانه های گاز مایع طبیعی و پالایشگاه ها به واردات فولاد وابسته هستند.

نتایج یک بررسی نشان می دهد که افزایش 25 درصدی هزینه های ساخت خط لوله، می تواند موجب رشد 76 میلیون دلاری اجرای یک پروژه شود.

شرکت های تولید کننده خطوط لوله انتقال نفت و گاز آمریکا نیز نسبت به افزایش تعرفه واردات فولاد هشدار داده اند. این اقدام ترامپ می تواند به ضرر پروژه های مربوط به صادرات ال ان جی شود.

از سوی دیگر کشاورزان آمریکایی نیز به شدت نگران وقوع جنگ تجاری هستند. برایان کوهل دبیر کل موسسه "کشاورزان برای تجارت آزاد" گفت: این تعرفه ها به احتمال زیاد موجب تشدید اقدامات تلافی جویانه در عرصه تجارت بین المللی خواهد شد و صادرات محصولات کشاورزی آمریکا را هدف قرار خواهد داد.

برچسب ها :