شش پیشنهاد خودرویی برای مشکل پسندان +تصاویر
نگاهی به محصولات مختلف شش برند خارجی که از خودروسازان بنام بوده اند و علاوه بر کیفیت بالا، از طراحی و عملکردی مخصوص به خود برخوردارند گرچه در بازار ایران خریداری ندارند.
نگاهی به محصولات مختلف شش برند خارجی که از خودروسازان بنام بوده اند و علاوه بر کیفیت بالا، از طراحی و عملکردی مخصوص به خود برخوردارند گرچه در بازار ایران خریداری ندارند. تصور این که در بین هشتاد میلیون ایرانی و یک جمعیت گسترده، چند ده نفر علاقه ای به دنباله روی از جمع نداشته باشند سخت نیست. هستند افرادی که سبک زندگی و منش مخصوص به خود را داشته و از مد روز تبعیت نمی کنند.
این گروه که مثل رنگ های خاص و جیغ جنبه دیگری از زندگی را مدنظر دارند، اغلب هنگام خرید خودرو به سراغ برندهایی می روند که کمتر کسی جرات دارد به سراغ آنها برود. خدمات پس از فروش ناکافی در کنار تعمیر و نگهداری سخت، افت قیمت و ترس تبدیل نشدن سریع به پول نقد همگی موجب می شود تا کسی برای خرید خودروهایی از برند آلفا رومئو یا دی اس گامی برندارد اما تجربه اغلب خریداران این خودروها نشان می دهد پشت پرده هیاهوی گسترده علیه برندهای نفروش و کوچک، بیش از آن که مسئله کیفیت باشد تبلیغات رسانه ای است و بس.
آلفا رومئو
وگرنه همین برند دی اس در چین فروش چشمگیری دارد، اروپایی ها عاشقانه آلفا و دی اس را دوست دارند، هوندا در چین و آمریکا جزو پنج خودروساز اول است و اوپل یکی از محبوب ترین برندهای کشور آلمان است. با این رویه، قاعده شکنی یک ضرورت است. از این رو، در یک گزارش جالب، پیشنهاد خرید خودرو از شش مارک عجیب و کمیاب را می دهیم که گرچه کمتر خریدار دارند ولی به اندازه همه برندهای مشهور کیفیت داشته ضمن این که با خرید هر یک از محصولات این شش برند، پشت چراغ قرمز هم تفاوت را احساس می کنید. این شما و این محصولاتی از برندهای اوپل آلمان، آلفا رومئوی ایتالیا، دی اس فرانسه، هوندا و سوباروی چین و فولکس واگن آلمان.
دی اس؛ فرانسه
مدل پیشنهادی: دی اس5- 2018
کارکرد: صفر کیلومتر
قیمت: 238 میلیون تومان
نوع اتاق: سدان پنج در فست بک
موتور: 1600 سی سی- 165 اسب بخار
دی اس خودروسازی است نوپا با ریشه های قدیمی که از حدود چهار سال پیش پای به بازار ایران گذاشته و توانسته عملکردی موفق را از خود بروز دهد. تاکنون پنج محصول را به بازار ایران ارائه کرده که شامل هاچ بک دودر سر 3، هاچ بک پنج در سری 5، سدان 5 ال اس، شاسی بلند کامپکت 4 کراس بک و کراس اوور سری 6 است. ضمنا به تازگی این برند از آخرین نمونه محصول خود با نام 7 کراس بک که یک کراس اوور اسپورت لوکس 400 میلیون تومانی است رونمایی کرده. محدوده قیمتی دی اس بین 150 تا 400 میلیون تومان بوده و مهمترین ویژگی این برند استفاده فراوان از هنر طراحی در بدنه و اتاق، کابین راحت و مجلل، سیستم های ایمنی پیشرفته و البته موتورهای توربوی کوچک است.
اوپل؛ آلمان
مدل پیشنهادی: آسترا سدان 2014
کارکرد: 20 هزار
قیمت: 16 میلیون تومان
نوع اتاق: سدان چهار در
موتور: 1400 سی سی- 168 اسب بخار
از حدود 50 سال پیش تا همین سال قبل، حضور مستمر برند اوپل در بازار ایران باعث شده تا محصولات این خودروساز در بین خریداران از احترام بالایی برخوردار باشند. این شرکت در برهه های مختلف محصولات متفاوتی را به ایران آورده اما در آخرین حضور همزمان چهار محصول کورسای هاچ بک، آسترای سدان و هاچ بک، اینسیگنیا سدان و موکا کراس اوور را به خریداران ایرانی پیشنهاد کرده ضمن این که بیشترین فروش هم مربوط به هاچ بک کورسا بوده است. این بین ارزش خرید مدل آسترا که توانسته در سال 2015 عنوان خودروی سال بازار اروپا را به دست آورد از همه محصولات اوپل بیشتر است. این سدان کوچک و جذاب که موتوری قدرتمند، مصرفی پایین، کیفیت ساخت بالا و ظاهری جوان دارد، به لطف قیمت مناسب و ایمنی بالا می تواند به راحتی جایگزین خودرویی مثل کیا سراتو گردد.
فولکس واگن؛ آلمان
مدل پیشنهادی: تیگوان 2018
کارکرد: صفر کیلومتر
قیمت: 350 میلیون تومان
نوع اتاق: کراس اوور کوچک پریمیوم
موتور: 2000 سی سی- 180 اسب بخار
فولکس واگن جزو محبوب ترین خودروسازان تاریخ ایران است که از اوایل دهه 30 در بازار ما مشغول به فروش شده و اخیرا پس از 10 سال دوری، دوباره پایش به ایران باز شده است. دو خودروی فولکس برای بازار داخلی شامل سدان پاسات و کراس اوور تیگوان بوده که به نظر بخت و اقبال مدال کراس اوور در بازار ایران بیشتر است. ضمنا یک نکته خوب که در بررسی و آزمایش هر دو محصول فولکس واگن کاملا محسوس است، پایداری بالای خودروهای این برند آلمانی است و در وضعیت های غیرمعمول و حساس به لطف سیستم کنترل کشش، شاسی مستحکم و فنربندی مناسب ابدا اجازه سواری نامتعادل را نمی دهد. درواقع به طور خلاصه باید پایداری خودرو را خوب و مناسب ارزیابی کرد. همچنین استفاده از تکنولوژی پارک خودکار و سیستم کلاستر در پشت آمپرها از جمله تمایزات این خودروهای اروپایی نسبت به محصولات هم رده است.
آلفا رومئو؛ ایتالیا
مدل پیشنهادی: جولیتا 2018
کارکرد: صفر کیلومتر
قیمت: 210 میلیون تومان
نوع اتاق: هاچ بک بزرگ پریمیوم
موتور: 1400 سی سی- 174 اسب بخار
دماغه منقار؛ این مهم ترین نشانه آلفا رومئو خودروی جذاب و خاص ایتالیای است که سالانه در ایران کمتر از 500 دستگاه فروش داشته ولی به اندازه برندهای بسیار مشهور شناخته شده است. این شرکت با دو مدل میتو و جولیتا در ایران فعالیت خود را از شش سال قبل شروع کرده که مدل جولیتا بیش از میتو فروش داشته و هنوز هم توسط واردکننده به فروش می رود. موتور مولتی جت و توربوی این خودرو در کنار جعبه دهنده هفت سرعته و دوکلاچه آلفا به اندازه کافی هماهنگی دارند تا تجربه ناب رانندگی اسپورت و سریع با یک خودروی ایتالیای را به شما بچشانند ضمن این که دوام و کیفیت ساخت محصولات این برند هم بالاتر از استانداردهای ما بوده که در کنار یک بازار دست دوم خوب می تواند اشتهای خریداران برای انتخاب آلفا را دوچندان کند.
هوندا موتورز؛ ژاپن
مدل پیشنهادی: سی- آروی 2016
کارکرد: صفر کیلومتر
قیمت: 275 میلیون تومان
نوع اتاق: کراس اوور کوچک شهری
موتور: 2400 سی سی- 179 اسب بخار
هوندا آنقدر برند محبوبی هست که احتیاجی به تعریف و تمجید نداشته باشد. ساخته های هوندا مملو از امکانات، در بالاترین سطح کیفیت، با قیمتی مناسب و البته مشهور به دوام بالا هستند. ضمن این که برخلاف خودروهای نیسان، ساخته های هوندا اغلب از دینامیک رانندگی بهتر و هندلینگ مناسبی برخوردارند که بیش از آن که مناسب عشاق تویوتا باشند، می توانند مرهمی بر دل دوستداران مزدا باشد. سی- آروی از قضا برای خریداران مزدا 3 که عاشق شاسی بلند هستند توصیه می شود و به غیر از خدمات پس از فروش نامناسب که پاشنه آشیل برند هوندا در ایران است، ایراد چندانی نمی توان به محصولات زمخت ژاپنی اچ نشان گرفت. سی- آروی هم بین سه محصول هوندا در ایران خریدش از همه به صرفه تر است.
سوبارو؛ ژاپن
مدل پیشنهادی: فارستر 2015
کارکرد: 50هزار کیلومتر
قیمت: 190 میلیون تومان
نوع اتاق: کراس اوور متوسط شهری
موتور: 2400سی سی- 169 اسب بخار
جان سخت، زشت و بادوام. این سه کلمه بهترین تعریف برای ساخته های سازنده ناشناخته ژاپنی است که در ایران خریدار چندانی ندارد. به غیر از سدان های قدیمی لگاسی، سوبارو از طریق یک واردکننده وطنی، چند مدل مختلف خود را به ایران عرضه کرده که سرلیست آنها سری اسپورت فارستر است. این کراس اوور متوسط که رقیب مستقیم هیوندای سانتافه به حساب می آید با برخورد بدی در بازار ایران مواجه شد و به فاصله کمتر از سه سال استفاده، سریعا افت قیمت پیدا کرده که چندان جنبه منطقی ندارد. این موضوع بیشتر به دلیل نبود خدمات و قطعات یدکی، برند ناشناخته و ظاهر زمخت فارستر پیش آمده ولی اهل اتومبیلی با یک بار نشستن در کابین خودروهای سوبارو به راحتی می فهمد با چه جواهری رو به رو است.