سایت خبری طلا
موسسه رتبه بندی مودی: 38

تدابیر تجاری آمریکا و چین تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت

منبع: سایت طلا


سایت طلا : موسسه رتبه بندی مودی در تازه ترین گزارش خود هشدار داده است که تدابیر تجاری آمریکا و چین علیه یکدیگر در نهایت تاثیر منفی بر رشد اقتصادی جهان خواهد داشت.


به گزارش خبرگزاری آناتولی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا رسما تعرفه های تجاری جدیدی به ارزش 60 میلیارد دلار علیه چین اعمال کرده و چین نیز در مقابل 3 میلیارد دلار تعرفه های تجاری علیه واردات کالاهای مختلف از آمریکا وضع کرده است.

بر اساس این گزارش موسسه مودی اعلام کرده است که تاثیرات مستقیم این تدابیر تجاری بر اقتصادهای آمریکا و چین محدود خواهد بود ولی اگر تنش ها تشدید شود، اقتصاد جهانی به شدت در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

این موسسه اقتصادی در ادامه افزود: اگر جنگ تجاری بین آمریکا و چین تشدید شود، بی شک اقتصاد جهانی به شدت تحت تاثیر منفی قرار خواهد گرفت. سایر اقتصادهای جهان نیز تدابیر مشابهی را برای مقابله با اقدامات تجاری آمریکا در نظر خواهند گرفت و این مساله در نهایت موجب تضعیف روابط تجاری در عرصه بین المللی خواهد شد.

در این صورت حجم مبادلات تجاری در سطح جهان کاهش خواهد یافت، قیمت کالاها و خدمات افزایش می یابد و افت اعتماد مصرف کننده در نهایت به ضرر رشد اقتصادی جهان خواهد بود.