46

وزیر خزانه داری آمریکا: ترامپ از جنگ تجاری با چین هراس ندارد

سایت طلا : وزیر خزانه داری آمریکا بر این باور است که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور هیچ ترس و واهمه ای از جنگ تجاری با چین ندارد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش رویترز، علی رغم تهدیدات مطرح شده از سوی چین برای اتخاذ تدابیر تلافی جویانه علیه تعرفه های تجاری آمریکا، استیون منوچین وزیر خزانه داری ایالات متحده تاکید کرد که دونالد ترامپ هیچ گونه ترس و نگرانی نسبت به جنگ تجاری احتمالی با پکن ندارد و تمایلی برای کوتاه امدن در برابر چین نخواهد داشت.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا تعرفه های 60 میلیارد دلاری را علیه واردات کالا و خدمات از چین اعمال کرده است. چین نیز تاکید کرده است که از منافع تجاری اش در برابر اقدامات آمریکا دفاع خواهد کرد. چین به تازگی تعرفه های 3 میلیارد دلاری علیه واردات کالا از آمریکا وضع کرده است.

منوچین در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: ما تعرفه های تجاری علیه چین را اعمال خواهیم کرد. در حال کار کردن بر روی این تعرفه ها هستیم. همان طور که ترامپ گفته است، ترس و واهمه ای از جنگ تجاری نداریم. ولی این هدف ما نیست.

نگرانی نسبت به آغاز جنگ تجاری بین آمریکا و چین موجب افت شدید شاخص سهام بورس وال استریت شده است.

ترامپ به وزارت خزانه داری 60 روز فرصت داده است تا محدودیت های سرمایه گذاری را علیه شرکت های چینی اعمال کرده و مانع از دسترسی شرکت های چینی به فناوری های پیشرفته آمریکایی شود.

چین از آمریکا خواسته است تا در اعمال تعرفه های تجاری تجدیدنظر کند و در غیر این صورت تعرفه های تجاری سنگینی را علیه واردات محصولات کشاورزی از آمریکا اعمال خواهد کرد.

برچسب ها :