سایت خبری طلا
47

تاثیر جنگ تجاری بر بازارهای جهانی سهام چه خواهد بود؟بخش نخست

منبع: سایت طلا


سایت طلا : جنگ تجاری با چین به ضرر اقتصاد جهانی است، هفته گذشته بازار جهانی سهام به خاطر نگرانی های مربوط به جنگ تمام عیار تجاری بین آمریکا و چین با کاهش روبرو شد، چرا که این جنگ تجاری می تواند موجب بی ثبات شدن اقتصاد جهانی شود.


به گزارش اینوستینگ ، بازار سهام آمریکا با افت شدیدی روبرو شد به طوری که شاخص سهام اس اند پی 500 با افت 5.6 درصدی و شاخص صنعتی داوجونز نیز با کاهش 6 درصدی همراه شدند. بازارهای آسیایی نیز از این افت شاخص بی بهره نبودند و شاخص نیکی 225 ژاپن بیش از 6.3 درصد کاهش یافت، شاخص هانگ سنگ نیز 6.4 درصد افت داشت و شاخص ترکیبی شانگهای چین نیز افت 6.4 درصدی را تجربه کرد.

روز پنجشنبه کاخ سفید تعرفه های 60 میلیارد دلاری را علیه واردات کالاهای چینی اعلام کرده است. ترامپ گفته است که این اقدامات برای مجازات پکن به خاطر سرقت مالکیت معنوی شرکت های آمریکایی اعمال شده است. این تعرفه ها پس از اعلام نتایج تحقیقات آمریکا درباره سیاست های تجاری چین اتخاذ شده است. آمریکا قصد دارد سرمایه گذاری شرکت های چینی در بخش فناوری اطلاعات آمریکا را نیز به شدت محدود کند. آمریکا تعرفه 25 درصدی را علیه بیش از 1000 کالای چینی اعمال می کند. آمریکا همچنین اقدامات حقوقی و قانونی را علیه چین در سازمان تجارت جهانی دنبال خواهد کرد.

چین نیز تدابیر تلافی جویانه ای را علیه 128 کالای آمریکایی اتخاذ کرده و قصد دارد تعرفه 3 میلیارد دلاری علیه واردات از آمریکا اعمال کند.