51

راه اندازی بورس نفت چین چه تاثیری بر جایگاه دلار آمریکا دارد؟ بخش نخست

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد موسسه مالی یو بی اس بر این باور است که راه اندازی بورس نفت خام چین جایگاه یوان را در بازارهای مالی جهان ارتقا خواهد داد و می تواند تهدیدی برای جایگاه دلار آمریکا باشد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش رویترز، هایدن بریسکو تحلیلگر برجسته موسسه مالی یو بی اس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که راه اندازی بورس نفت خام چین در روز دوشنبه بی شک موجب ارتقای جایگاه یوان در بازارهای مالی خواهد شد و می تواند تهدید بزرگی برای جایگاه بین المللی دلار آمریکا به شمار رود.

وی در این باره گفت: این بزرگترین تغییر ساده در بازارهای سرمایه است.

راه اندازی بورس نفت خام چین ، نخستین بورس کالا و کومودیتی است که به روی سرمایه گذاران خارجی باز شده است. این اقدام می تواند گام بزرگی برای بین المللی کردن یوان چین باشد.

راه اندازی بورس نفت خام چین در واقع عملی شدن ایده بورس شانگهای است که طی ده سال گذشته تلاش های زیادی را برای راه اندازی این بورس انجام داده تا بزرگترین مصرف کننده انرژی جهان نقش مهمتری در تعیین قیمت نفت خام در بازار آسیا داشته باشد.

راه اندازی بورس نفت چین می تواند چالش بزرگی برای سیستم مبادلات نفتی جهان باشد که فعلا بر مبنای دلار آمریکا است. این اقدام چین در نهایت می تواند تقاضا برای دلار آمریکا را کاهش داده و موجب افزایش تورم آمریکا شود.

برچسب ها :