سایت خبری طلا
64

تازه ترین آمارها از وضعیت اقتصادی آمریکا

منبع: سایت طلا


سایت طلا : تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی 2017 میلادی کمتر از برآوردهای اولیه کاهش یافته است.


به گزارش رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد: رشد اقتصادی این کشور در سه ماه پایانی سال گذشته به 2.9 درصد رسیده است که این رقم نسبت به گزارش قبلی 2.5 درصدی وضعیت بهتری داشته است.

بر اساس این گزارش هزینه های مصرفی در اقتصاد آمریکا در این مدت با بیشترین افزایش در 3 سال اخیر روبرو شده است. این سومین برآورد وزارت بازرگانی آمریکا از وضعیت رشد اقتصادی بوده است.

رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم 2017 میلادی نسبت به سال قبل از آن 3.2 درصد رشد داشته است. برخی گمانه زنی ها و نشانه ها وجود دارد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال با کاهش بیشتری روبرو می شود. خرده فروشی در ماه فوریه برای سومین ماه متوالی با کاهش همراه شده است. کسری تجاری همچنان رو به افزایش است و وضعیت بخش مسکن نیز چندان امیدوار کننده نیست.

فدرال رزرو آتلانتا پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال به 1.8 درصد خواهد رسید.

البته برخی تحلیلگران بر این باورند که با اجرای طرح کاهش 1.5 تریلیون دلاری مالیات ها از سوی دولت ترامپ و افزایش هزینه های دولت، رشد اقتصادی آمریکا امسال به 3 درصد خواهد رسید.

به نظر می رسد در صورت بهبود رشد اقتصادی آمریکا، فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده مشکلی نخواهد داشت.

رشد اقتصادی آمریکا در کل سال 2017 میلادی به 2.3 درصد رسیده است.