سایت خبری طلا
65

3 دلیل برای افزایش قیمت جهانی طلا تا مرز 1500 دلار (بخش نخست)

منبع: سایت طلا


سایت طلا : رئیس موسسه سرمایه گذاری گلوبال اینوستورز بر این باور است که قیمت جهانی طلا احتمالا امسال به بیش از 1500 دلار در هر اونس خواهد رسید.


به گزارش مارکت واچ، فرانک هولمز رئیس موسسه سرمایه گذاری گلوبال اینوستورز تاکید کرد: قیمت طلا احتمالا امسال به 1500 دلار خواهد رسید، یعنی قیمتی که از سال 2013 میلادی آن را تجربه نکرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 3 درصد رشد داشته و این افزایش قیمت علی رغم رشد شاخص سهام در بازارهای بین المللی و سفته بازی در بازار ارزهای دیجیتال بوده است. این در شرایطی است که شاخص اس اند پی 500 در این مدت با رشد 2.4 درصدی روبرو شده است.

وی افزود: به نظر من مهمترین عامل افزایش قیمت جهانی طلا، انتظارات تورمی است. نرخ تورم احتمالا سریعتر از آن چیزی افزایش خواهد یافت که دولت آمریکا به ما می گوید. در حالی که فدرال رزرو آمریکا آمارهای رسمی نرخ تورم را منتشر می کند ولی با استفاده از روش های دیگری برای محاسبه تورم به این نتیجه می رسیم که نرخ تورم در واقع بیش از 10 درصد رشد داشته است.به هر حال با استفاده از هر روشی برای محاسبه تورم به این نتیجه می رسیم که سطح عمومی قیمت ها به سرعت در حال افزایش است. طلا همواره سرمایه گذاری مطمئنی برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر فشارهای تورمی و تنش های سیاسی بوده است.