سایت خبری طلا
67

هشدار تحلیلگران نسبت به خطر رکود اقتصادی آمریکا تا سال 2020

منبع: سایت طلا


سایت طلا : برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا تحت الشعاع خطر ناشی از رکود اقتصادی بزرگ قرار خواهد داشت.


به گزارش بلومبرگ، تحلیلگران اقتصادی معتقدند که کاهش مالیات ها، افزایش هزینه های دولتی و بهبود رشد اقتصادی جهان مانع از وقوع رکود اقتصادی بزرگ در آمریکا طی 2 سال آینده خواهد شد ولی پس از آن با فقدان محرک های مالی مناسب، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و افت تقاضا در اقتصاد جهانی، خطر وقوع رکود اقتصادی بزرگ در آمریکا در سال 2020 میلادی  به شدت افزایش خواهد یافت.

مارک زندی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری مودی در این باره گفت: سال 2020 یک نقطه عطف مهم برای اقتصاد آمریکا خواهد بود.

بی شک سیاست های دولت ترامپ تاثیر زیادی بر وقوع رکود اقتصادی در آمریکا خواهد داشت. تاکید ترامپ بر اتخاذ سیاست های حمایتی در عرصه تجارت و اعمال تعرفه های سنگین علیه شرکای بزرگ تجاری آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر تشدید رکود اقتصادی داشته باشد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، سیاست های مالیاتی دولت ترامپ تنها در کوتاه مدت موجب افزایش رشد اقتصادی خواهد شد ولی در بلندمدت ، کسری بودجه سنگین و رشد بدهی های ملی را در بر خواهد داشت.

به نظر می رسد اوضاع اقتصادی آمریکا طی سال های 2018 و 2019 میلادی رضایت بخش خواهد بود ولی ادامه سیاست های پولی فدرال رزرو و تاکید بر افزایش نرخ بهره می تواند خطر وقوع رکود اقتصادی در سال 2020 را افزایش دهد.