101

افزایش 0.9 درصدی قیمت جهانی طلا در هفته گذشته

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات هفته گذشته بار دیگر تحت تاثیر تنش های تجاری بین آمریکا و چین با افزایش روبرو شده است.

خبر را برای من بخوان

به گزارش مارکت واچ، قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر در شرایطی با افزایش روبرو شده است که تنش های تجاری بین آمریکا و چین سایه سنگین خود را بر بازارهای بین المللی انداخته است.

بر اساس این گزارش ادامه تنش تجاری بین آمریکا و چین موجب کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.

آمارهای ناامید کننده اشتغال در آمریکا طی ماه مارس نیز تاثیر مثبتی بر قیمت جهانی طلا داشته است. کاخ سفید تهدید کرده است که تعرفه های جدید 100 میلیارد دلاری علیه واردات کالاهای چینی اعمال خواهد کرد.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 7.60 دلار افزایش به بیش از 1336 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت 11.90 دلار معادل 0.9 درصد رشد داشته است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با 0.3 درصد کاهش به 90.10 واحد رسیده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت جهانی طلا در روزهای آینده بین 1300 تا 1350 دلار در نوسان خواهد بود.

تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه مارس 103 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

اقتصاد آمریکا در ماه فوریه نیز 326 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده بود. نرخ بیکاری آمریکا نیز بدون تغییر نسبت به ماه قبل در سطح 4.1 درصدی ثابت باقی مانده و نتوانسته است به سطح 4 درصدی کاهش یابد.

برچسب ها :