سایت خبری طلا
133/134

چین باید در سایر دارایی ها غیر از اوراق قرضه آمریکا سرمایه گذاری کند

منبع: سایت طلا


سایت طلا : مشاور بانک مرکزی چین تاکید کرده است که پکن باید استفاده بهتری از منابع مالی اش داشته باشد و ذخایر سرمایه و ارزی خود را در دارایی های حقیقی و نه اوراق قرضه و بهادار آمریکا سرمایه گذاری کند.


به گزارش رویترز، فان گانگ مدیر موسسه تحقیقات ملی اقتصادی و عضو کمیته سیاست پولی بانک مرکزی چین در سخنانی گفت: ما یک کشور با درآمد پایین هستیم ولی سرمایه زیادی در اختیار داریم. ما باید استفاده بهتری از سرمایه بکنیم. به جای سرمایه گذاری در بدهی های دولت آمریکا بهتر است در برخی دارایی های حقیقی و واقعی سرمایه گذاری کنیم.

وی افزود: افزایش بدهی های چین یک مشکل جدی است ولی این مساله منجر به بحران مالی نخواهد شد چرا که این بدهی عمدتا داخلی است و چین پس اندازهای زیادی دارد.

افزایش بدهی های چین طی سال های اخیر موجب برخی نگرانی ها نسبت به وقوع بحران مالی در این کشور شده است. مقام های دولتی نیز نسبت به این چالش جدی اذعان کرده ولی قول داده اند تا خطرات ناشی از آن را مهار کنند.

مشاور بانک مرکزی چین اظهار داشت: نرخ پس انداز چین 44 درصد تولید ناخالص داخلی است و این رقم برای مقابله با ریسک های ناشی از بدهی کافی است.

وی در ادامه به افزایش تنش در روابط تجاری آمریکا و چین اشاره کرد و گفت: آمریکا در حال احساس فشار ناشی از ظهور و قدرت چین است. آمریکا تدابیری را اتخاذ می کند که می تواند شامل جنگ تجاری یا مسدود شدن سرمایه گذاری چین در این کشور شود تا مانع از رشد و توسعه سریع چین شود.

چین تا پایان ژانویه 1.17 تریلیون دلار اوراق قرضه و بدهی آمریکا را در اختیار داشته است. چین بزرگترین تامین کننده خارجی اعتبار برای آمریکا به شمار می رود و پس از فدرال رزرو دومین دارنده اوراق قرضه و بدهی دولت آمریکا است.