سایت خبری طلا
137

نظرسنجی رویترز درباره چشم انداز ارزهای آسیایی

منبع: سایت طلا


سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که ارزهای آسیایی طی سال پیش رو در بازارهای بین المللی خواهند درخشید ولی تنش های تجاری موجب کاهش ارزش دلار آمریکا و یوان چین خواهد شد.


به گزارش رویترز، نظرسنجی از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی حاکی است که چشم انداز ارزهای آسیایی طی ماه های آینده روشن و درخشان است ولی تنش های تجاری بین آمریکا و چین می تواند به ضرر  ارزش یوان و دلار آمریکا شود.

بر اساس این گزارش اکثر ارزهای آسیایی امسال با افزایش ارزش روبرو شده اند و این در شرایطی است که ارزهای آسیایی همچنان تحت تاثیر تنش های تجاری بین آمریکا و چین قرار دارند.

نظرسنجی رویترز که 70 کارشناس و استراتژیست ارزی شرکت کرده اند، نشان می دهد ارزش اکثر ارزهای آسیایی و نوظهور در برابر دلار بین 0.5 تا 3 درصد افزایش خواهد یافت.

این در شرایطی است که ارزش دلار آمریکا امسال تاکنون 2 درصد کاهش داشته است. این نظرسنجی نشان می دهد ارزش یوان چین که در سه ماه نخست امسال با بیشترین افزایش در برابر دلار در ده سال اخیر روبرو شده و 3 درصد رشد داشته، طی ماه های آینده با چالش های جدی روبرو می شود.

به نظر می رسد آمارهای مهم اقتصادی چین طی هفته های آینده و تنش های تجاری با آمریکا می تواند مهمترین عوامل موثر بر ارزش یوان باشد.