141

تاثیر منفی مالیات ارزش افزوده بر مبادلات طلای دوبی

سایت طلا : در حالی که تقاضای سرمایه گذاری برای طلا در بازار جهانی با افزایش روبرو شده، تقاضای فیزیکی در بازار دوبی همچنان بی رنق است.

خبر را برای من بخوان

به گزارش کیتکو نیوز، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اعمال مالیات ارزش افزوده 5 درصدی تاثیر منفی زیادی بر مبادلات طلا و جواهر در بازار دوبی داشته است.

بر اساس این گزارش چاندو سیرویا معاون گروه طلا و جواهر دوبی در این باره تاکید کرد: تقاضای فیزیکی طلا از ابتدای امسال تاکنون به طور چشمگیری کاهش یافته که علت اصلی این مساله اعمال مالیات 5 درصدی ارزش افزوده بوده است.

بر اثر اعمال مالیات ارزش افزوده عمده فروشی طلا و جواهرات در بازار امارات متحده عربی در سه ماه نخست امسال بیش از 60 درصد کاهش داشته است.

بسیاری از شرکت های فعال در زمینه طلا و جواهر در امارات به خصوص دوبی در 20 روز نخست اجرای قانون مالیات ارزش افزوده هیچ گونه فروشی نداشته اند.

این در شرایطی است که آمارهای شورای جهانی طلا نشان می دهد که تقاضای جواهرات سال گذشته به کمتر از 42.8 تن رسیده که این پایین ترین رقم در 20 سال اخیر به شمار می رود.

به اعتقاد کارشناسان بین المللی، دوبی یک بازار مهم و تاثیرگذار در زمینه تقاضای فیزیکی طلا به شمار می رود ولی مالیات ارزش افزوده به یکی از چالش های بزرگ تبدیل شده است.