تحلیلگر باسابقه بازارهای جهانی: 57/58

طلا پتانسیل انفجار قیمت را دارد

سایت طلا : یک تحلیلگر مشهور و باسابقه و مدیر صندوق پوشش ریسک بر این باور است که طلا پتانسیل لازم برای افزایش چشمگیر قیمت را دارد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش کیتکو نیوز، "جفری گوندلاچ" تحلیلگر مشهور و باسابقه و مدیر صندوق پوشش ریسک در مقاله ای در رویترز نوشت: من نسبت به آینده قیمت طلا کاملا امیدوار هستم و قیمت طلا می تواند به زودی بالاتر از سطح مقاومتی 1360 دلاری برسد.

بر اساس این گزارش گوندلاچ بر این باور است که قیمت طلا می تواند 1000 دلار دیگر در هر اونس افزایش پیدا کند.

وی افزود: به نظر من اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به هیچ وجه جذاب نخواهد بود. نمودارهای تکنیکال نشان می دهد که اتفاق بزرگی در حال رخ دادن است. بازار طلا انرژی پتانسیل لازم برای انفجار را دارد.

این تحلیلگر برجسته اقتصادی گفت: طلا می تواند الگوی صعودی خود را در هفته های آینده ادامه دهد و به بالاتر از میانگین قیمتی 200 روز گذشته خود برسد. من چیزی را پیش بینی می کنم و اجازه می دهم تا بازار خودش اثبات کند.

اظهارات گوندلاچ در شرایطی است که قیمت طلا در دو هفته اخیر با کاهش نسبی روبرو شده است. پس از آنکه طلا یک بار دیگر نتوانست سطح مقاومتی 1360 دلاری را بشکند تا 1322 دلار در هر اونس کاهش یافته است.

ناامید بودن گوندلاچ نسبت به اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در حالی است که نرخ بهره این اوراق به بیش از 3 درصد رسیده که این رقم از سال 2014 بی سابقه است.

وی افزود: به نظر من افزایش تورم فشار زیادی را بر اوراق قرضه و بدهی های دولت آمریکا وارد خواهد کرد و این مساله در نهایت به نفع تقاضا و قیمت طلا خواهد بود.

تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز می تواند عامل مهم دیگری برای افزایش قیمت جهانی طلا در ماه های آینده باشد.

برچسب ها :