سایت خبری طلا
68/69

تحلیل اینوستینگ از عوامل تاثیرگذار بر قیمت فلزات گرانبها

منبع: سایت طلا


سایت طلا : تازه ترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد که قیمت طلا نقره و مس در روزهای آینده تحت تاثیر بهره اوراق قرضه آمریکا ، نشست فدرال رزرو و آمارهای اشتغال آمریکا در ماه آوریل قرار خواهد داشت.


به گزارش اینوستینگ، قیمت جهانی طلا در هفته گذشته نیز برای سومین بار متوالی با کاهش یک درصدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی معتقدند که آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری آمریکا در ماه آوریل که قرار است جمعه منتشر شود، تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا خواهد داشت.

نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا نیز قرار است چهارشنبه منتشر شود. هرچند پیش بینی می شود فدرال رزرو نرخ بهره را در این نشست تغییر نخواهد داد ولی لحن بیانیه نشست بانک مرکزی آمریکا تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده خواهد داشت.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان داده است که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال به 2.3 درصد رسیده است. شاخص ارزش دلار هفته گذشته با رشد 1.37 درصدی در برابر ارزهای معتبر بین المللی روبرو شده که این بیشترین رشد هفتگی از اوایل فوریه به شمار می رود.

آمارهای اشتغال نیوزلند در سه ماه نخست امسال قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود. چین نیز شاخص تولیدات صنعتی را اعلام خواهد کرد. آمارهای بخش مسکن انگلیس نیز در همین روز اعلام می شود. منطقه یورو نیز برآورد اولیه رشد اقتصادی در سه ماه نخست 2018 را منتشر می کند.

موسسه ای دی پی وضعیت اشتغال بخش خصوصی آمریکا در ماه آوریل را اعلام خواهد کرد.

روز پنجشنبه بازارهای مالی ژاپن به خاطر جشن سراسری تعطیل خواهد بود. استرالیا امارهای تجاری و مسکن را اعلام خواهد کرد.

منطقه یورو امارهای اولیه نرخ تورم را منتشر می کند. کانادا نیز ؟آمارهای تجاری را اعلام می کند.

روز جمعه بازارهای مالی ژاپن همچنان بسته خواهد بود. بانک مرکزی استرالیا بیانیه سیاست های پولی خود را منتشر می کند. چین شاخص بخش خدمات را اعلام خواهد کرد و وزارت کار آمریکا نیز گزارش مهم وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در ماه آوریل را ارائه خواهد داد.