84

تحلیل موسسه میتسوبیشی از تاثیر افزایش تورم بر قیمت جهانی طلا

سایت طلا : تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری میتسوبیشی بر این باورند که افزایش نرخ تورم می تواند از دو مسیر متفاوت بر قیمت جهانی طلا تاثیر بگذارد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش کیتکو نیوز، در حالی که تازه ترین آمارهای رسمی نشانگر افزایش نرخ تورم در آمریکا طی ماه های اخیر است، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تورم از دو مسیر متفاوت می تواند بر تقاضا و قیمت جهانی طلا تاثیر بگذارد.

بر اساس این گزارش موسسه میتسوبیشی اعلام کرد: افزایش تورم از یک سو موجب خواهد شد تا بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا با افزایش روبرو شود و این مساله در نهایت به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

ولی از سوی دیگر افزایش تورم موجب رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا می شود و سرمایه گذاران برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه خود در برابر تورم اقدام به خرید طلا می کنند.

پیش بینی می شود فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را برای دومین بار در سال 2018 میلادی افزایش دهد. نرخ تورم آمریکا اکنون به 1.9 درصد رسیده که بالاترین رکورد از سال 2016 میلادی به شمار می رود.

البته عامل اصلی که بر قیمت طلا موثر است، نرخ بهره واقعی در اقتصاد آمریکا است. به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات شاخص سهام و نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا قرار خواهد داشت.

برچسب ها :