سایت خبری طلا
20

افزایش قیمت طلا همزمان با کاهش ارزش دلار و تنش های تجاری

منبع: سایت طلا


سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و تنش های تجاری بین آمریکا و اروپا با افزایش نسبی روبرو شده است.


به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا به تازگی تهدید کرده است که در صورت اعمال تعرفه واردات خودرو از سوی آمریکا، تدابیر تلافی جویانه ای را علیه واشنگتن اعمال خواهد کرد.

بر اساس این گزارش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا تهدید کرده است که تعرفه 20 درصدی علیه واردات همه خودروهایی اروپایی وضع خواهد کرد.

جیرکی کاتاینن معاون کمیسیون اروپا گفت: اگر آنها تصمیم بگیرند تا تعرفه واردات را افزایش دهند، ما نیز چاره ای نداریم غیر از اینکه پاسخ دهیم. ما خواستار جنگ تجاری از طریق توئیتر نیستیم. باید با تشدید اوضاع پایان دهیم.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1271 دلار رسیده است. به نظر می رسد تنش های تجاری بین آمریکا و اروپا می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات نرخ ارز در بازارهای بین المللی داشته باشد.

کاهش ارزش دلار معمولا موجب افزایش قیمت و تقاضای طلا در بازارهای جهانی می شود.

بانک تسویه حساب های بین المللی نیز در تازه ترین گزارش خود از بانک های مرکزی بزرگ جهان خواسته است تا روند صعودی نرخ بهره را ادامه دهند ولی در عین حال هشدار داده است که تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و سایر کشورها می تواند تبعات خطرناکی به همراه داشته باشد.