سایت خبری طلا
45

قیمت طلا در حال ثبت بدترین عملکرد از نوامبر 2017 است

منبع: سایت طلا


سایت طلا : قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز جمعه با افزایش نسبی روبرو شده ولی در حال ثبت بدترین عملکرد خود از نوامبر 2017 میلادی است.


به گزارش رویترز، قیمت جهانی طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1249 دلار رسیده است. قیمت طلا روز پنجشنبه برای لحظاتی به کمتر از 1245 دلار در هر اونس رسیده بود.

بر اساس این گزارش کاهش نسبی ارزش دلار آمریکا عامل اصلی افزایش قیمت طلا در مبادلات روز جمعه بوده است. قیمت طلا در حال ادامه روند نزولی خود برای سومین هفته متوالی است و در هفته جاری 1.6 درصد و در ماه ژوئن بیش از 3.8 درصد کاهش داشته است.

این بدترین عملکرد ماهیانه قیمت طلا از نوامبر 2017 به شمار می رود. شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی با 0.1 درصد کاهش روبرو شده و به 95.26 واحد رسیده است.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال کمتر از برآوردهای اولیه بوده است. هزینه های مصرفی در آمریکا در این مدت با کمترین رشد در 5 سال اخیر روبرو شده است.

برخی از مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا بر این باورند که رونق مالی در اقتصاد این کشور طی یکی دو سال آینده از بین خواهد رفت و تاثیر سیاست های مالیاتی ترامپ چندان طولانی نخواهد بود.

به همین دلیل فدرال رزرو آمریکا باید برای افزایش بیشتر نرخ بهره طی ماه های آینده کاملا محتاط باشد.