علیرضا محجوب امروز در کنگره سراسری «برند ملی؛ اقتدار ملی» افزود: این موضوع در صدر تصمیمات وزارت خزانه داری امریکاست و شخص رئیس جمهور امریکا نیز به جد آن را دنبال می کند که اگر به اطلاعات بنیادی برسد ابتدا این اسکناس ها را مشکوک و بعد باطل اعلام کند.
وی گفت: هدف امریکا از این اقدام حادثه سازی است تا باعث ایجاد تجمع برای فروش دلار و پس دادن این پولها بشود.
محجوب با اشاره به اتفاقاتی که در بازار افتاد، افزود: همه اتفاقات از زمانی آغاز شد که عده ای ارز 4200 تومانی دریافت کردند اما محصولات خود را بر اساس ارز 8 هزار تومانی به فروش رساندند.
وی گفت: اولین واکنش های بازار در این زمینه مربوط به ابزارهای منتهی به فضای مجازی، انواع گوشی ها و دستگاه های الکترونیک با واکنش وزیر ارتباطات نیز مواجه شد.
این نماینده مجلس افزود: ما باید برای حمایت از تولید علاوه بر تسهیل و تسریع تخصیص ارز از طرفی سختگیر باشیم و بدانیم اگر به تعهد خود عمل نکرده، رانت خواری کرده است و باید همه امتیازات و بدهی ها را از او اخذ کنیم.
محجوب با بیان اینکه هدف گیری مجلس و دولت حفظ تولید برای عبور از مشکلات است، گفت: در این حوزه نشان های تجاری و اهمیت دادن به کیفیت کالاها، تبلیغ آنها و معرفی درست کالاهای ایرانی اهمیت ویژه ای دارد، مجلس نیز باید در این زمینه مصوباتی داشته باشد تا شاهد شکل گیری نشان های تجاری مبتنی بر ملی و بین المللی باشیم.
استفاده از علم و فناوری در تولیدات داخلی امری حیاتی است
معاون آموزش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: متاسفانه در تولیدات داخلی به اندازه کافی از علم و فناوری بهره نمی گیریم.
برات قبادیان امروز در کنگره سراسری برند ملی، اقتدار ملی با بیان اینکه کشور ما از نظر منابع انسانی در رتبه سوم دنیا قرار دارد و به لحاظ تعداد دانشجو یکی از بهترین ها در دنیا هستیم گفت: اما متاسفانه دانشگاه و صنعت در کشور یکدیگر را قبول ندارند و استفاده مناسبی از ظرفیت ها و فناوری در تولید نمی شود.
وی با اشاره به اهمیت برندسازی و معرفی کالاهای ایرانی در سطح جهان گفت: ماندگاری نشانه های تجاری بستگی به تاثیرگذاری آنها در سطح بین المللی دارد.
قبادیان تاکید کرد: بیش از صد هزار بنگاه تولیدی در کشور داریم که ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در آنها امری بسیار مهم و ضروری است .
وی افزود: کالاهای ایرانی باید دو ویژگی کیفیت و قیمت مناسب داشته باشند تا ماندگار شوند.
قبادیان همچنین با اشاره به نشانه های تجاری مطرح ایرانی در دنیا از جمله فرش ، زعفران و خاویار گفت: کشور ترکیه در سال 2018 یک میلیارد دلار بودجه برای تحقیق در زمینه فرش در نظر گرفته است که برای حفظ نشانه های تجاری خودمان نباید از موضوع تحقیق و توسعه غافل شویم.