سایت خبری طلا
76

دود جنگ تجاری آمریکا و چین به چشم صادرکنندگان کره جنوبی رفت

منبع: سایت طلا


سایت طلا : در حالی که تنش های تجاری بین آمریکا و چین به شدت افزایش یافته است، تازه ترین آمارهای رسمی نشانگر وضعیت نگران کننده صادرات کره جنوبی است.


به گزارش رویترز، رشد صادرات کره جنوبی طی ماه ژوئن متوقف شده است. صادرات خودرو و محصولات الکترونیکی مصرفی کره جنوبی طی ماه ژوئن در حالی با کاهش روبرو شده است که تنش های تجاری بین آمریکا و چین تاثیر منفی زیادی را بر مبادلات تجاری در عرصه جهانی داشته است.

بر اساس این گزارش صادرات کره جنوبی طی ماه ژوئن به 51.2 میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.1 درصد کاهش نشان می دهد. این در حالی است که صادرات کره جنوبی طی ماه می با رشد 13.2 درصدی روبرو شده بود.

واردات کره جنوبی نیز طی ماه ژوئن 10.7 درصد افزایش داشته است. آمریکا، چین اتحادیه اروپا و کانادا تدابیر تجاری تلافی جویانه ای را علیه یکدیگر اعمال کرده اند. تحلیلگران اقتصادی نسبت به تاثیر منفی جنگ تجاری بر رشد و رونق تجارت هشدار می دهند.

آمریکا و چین قصد دارند از 6 جولای تعرفه های تجاری جدیدی را علیه یکدیگر اعمال کنند. صادرات خودروی کره جنوبی در ماه ژوئن نسبت به سال قبل 9.9 درصد کاهش داشته است. صادرات محصولات الکترونیکی نیز با افت 10.5 درصدی روبرو شده است.

تحلیلگران از این مساله نگران هستند که صادرات کره جنوبی به چین بزرگترین شریک تجاری این کشور طی ماه های آینده با کاهش روبرو شود.