سایت خبری طلا
93

روسیه سهم یوان و طلا را در ذخایر ارزی خود افزایش داد

منبع: سایت طلا


سایت طلا : بانک مرکزی روسیه سهم یوان چین و طلا را در ذخایر ارزی خود افزایش داده است.


به گزارش راشاتودی، بانک مرکزی روسیه طی ماه های اخیر سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی خود را کاهش داده و به جای آن اقدام به خرید طلا و یوان بیشتری کرده است.

بر اساس این گزارش سهم یوان در ذخایر ارزی روسیه از یک درصد در سه ماه سوم 2017 میلادی به بیش از 2.8 درصد در سه ماه پایانی همان سال افزایش یافته است.

بانک مرکزی روسیه 17.2 درصد ذخایر ارزی خود را با طلا نگهداری می کند. طلا و یوان چین هم اکنون 20 درصد ذخایر ارزی روسیه را تشکیل می دهد.

این گزارش افزود: بانک مرکزی روسیه بیشتر از سایر بانک های مرکزی جهان اقدام به خرید یوان چین طی ماه های اخیر کرده است. بانک مرکزی روسیه در شش ماه دوم امسال قصد دارد 12 میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود را برای خرید یوان اختصاص دهد.

تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه از سال 2014 میلادی تاکنون تاثیر زیادی بر کاهش سهم دلار در ذخایر ارزی مسکو داشته است. روسیه از آن زمان تاکنون موافقتنامه های تجاری و ارزی متعددی را با چین امضا کرده است تا دلار آمریکا را از مبادلات مشترک حذف کنند و از روبل و یوان استفاده کنند.

سهم دلار در ذخایر ارزی روسیه از 46.5 درصد در سه ماه سوم 2017 به کمتر از 45.8 درصد در سه ماه پایانی سال گذشته کاهش یافته است.