سایت خبری طلا
موسسه سرمایه گذاری اسکاتیا: 131

قیمت طلا وارد یک روند نزولی دائمی نشده است

منبع: سایت طلا


سایت طلا : موسسه سرمایه گذاری اسکاتیا موکاتا تاکید کرده است که روند نزولی قیمت طلا در شرایط کنونی کاملا موقتی خواهد بود.


به گزارش کیتکو نیوز، تحلیلگران بانک اسکاتیا موکاتا بر این باورند که طلا وارد یک روند نزولی قیمت دائمی نشده است و سرمایه گذاران بین المللی نباید بابت کاهش قیمت طلا در هفته های اخیر نگران باشند.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی از این مساله چندان تعجب نکرده اند که تشدید تنش های تجاری در عرصه بین المللی به ضرر قیمت طلا شده و تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای این فلز گرانبها را کاهش داده است.

تحلیلگران افزودند: افزایش بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و تقویت ارزش دلار عامل اصلی کاهش تقاضا برای طلا بوده است. به نظر می رسد با کاهش مجدد ارزش دلار و افت نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا، تقاضا و قیمت جهانی طلا بار دیگر با افزایش روبرو خواهد شد.

این بانک کانادایی افزود: تحلیل تکنیکال نشان می دهد که قیمت جهانی طلا هنوز پتانسیل لازم برای افزایش و از سرگیری روند صعودی را دارد.

این در شرایطی است که قیمت جهانی طلا نسبت به اوج خود در ماه آوریل بیش از 9 درصد کاهش داشته است. شاخص صنعتی داوجونز آمریکا نیز نسبت به ژانویه بیش از 10 درصد کاهش داشته است. شاخص قیمت فلزات صنعتی در بورس لندن نیز نسبت به اوج قیمتی در سال 2018 میلادی بیش از 11 درصد افت نشان می دهد.