موسسه بی بی اچ:

انتقادات ترامپ تاثیری بر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو نخواهد داشت

سایت طلا : تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری بی بی اچ بر این باورند که انتقادات اخیر ترامپ موجب تغییر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو نخواهد شد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش کیتکو نیوز ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از سیاست های پولی و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به شدت انتقاد کرده و خواستار حمایت بانک مرکزی آمریکا از رشد و رونق اقتصادی شده است.

بر اساس این گزارش اظهارات ترامپ موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا شده است.

ولی موسسه بی بی اچ بر این باور است که روند نزولی ارزش دلار مقطعی و زودگذر خواهد بود چرا که فدرال رزرو قصد ندارد تحت تاثیر اظهارات ترامپ سیاست های پولی و نرخ بهره خود را تغییر دهد.

تحلیلگران موسسه بی بی اچ تاکید کردند: اظهارات ترامپ تاثیری بر گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو ندارد. سرمایه گذاران بر این باورند که فدرال رزرو استقلال خود را حفظ خواهد کرد. بی شک اظهارات ترامپ تاثیرات کوتاه مدتی بر بازار ارز و کالا خواهد داشت.

شاخص ارزش دلار پس از اظهارات انتقادآمیز ترامپ با کاهش روبرو شده است. این در شرایطی است که بانک مرکزی اروپا نیز حداقل تا اواسط سال آینده تصمیمی برای افزایش نرخ بهره ندارد و بانک مرکزی ژاپن نیز هرگونه افزایش نرخ بهره را در شرایط کنونی رد کرده است.

نشست آتی فدرال رزرو قرار است سپتامبر برگزار شود و تازه ترین نظرسنجی نشا می دهد احتمال افزایش نرخ بهره در این نشست بیش از 96 درصد خواهد بود. این احتمال برای نشست دسامبر فدرال رزرو نیز به بیش از 68 درصد رسیده است.

برچسب ها :