کاهش ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته

سایت طلا : اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه ترین گزارش خود از کاهش ذخایر نفت خام این کشور طی هفته گذشته خبر داده است.

خبر را برای من بخوان

به گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، کاهش واردات و افزایش تولید و فعالیت پالایشگاه ها طی هفته گذشته موجب شده است تا ذخایر نفت خام این کشور با کاهش روبرو شود.

بر اساس این گزارش پس از انتشار امارهای مربوط به کاهش ذخایر نفت خام آمریکا ، قیمت جهانی انرژی با افزایش روبرو شده است. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.65 دلار افزایش به 74.28 دلار و قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز با 1.53 دلار افزایش به 67.38 دلار رسیده است.

به اعتقاد تحلیلگران انرژی، افزایش تقاضای پالایشگاه ها و کاهش واردات ، تاثیر زیادی بر افت ذخایر نفتی آمریکا داشته است.

ذخایر نفت خام آمریکا بیش از 5.8 میلیون بشکه کاهش داشته است. تحلیلگران انرژی پیش بینی کرده بودند که سطح ذخایر نفتی آمریکا در این مدت با کاهش 1.5 میلیون بشکه ای روبرو شود.

خالص واردات نفت خام آمریکا نیز طی هفته گذشته 1.1 میلیون بشکه در روز کاهش داشته است. تولید پالایشگاه های آمریکا نیز در این مدت به بیش از 17.9 میلیون بشکه در روز رسیده است. پالایشگاه های آمریکا در این مدت با 98.1 درصد ظرفیت خود مشغول به کار بوده اند که این بالاترین رکورد از 1999 میلادی است.

سطح ذخایر بنزین آمریکا نیز طی هفته گذشته 1.2 میلیون بشکه افزایش داشته است. تولید نفت خام آمریکا نیز با 100 هزار بشکه افزایش به بیش از 11 میلیون بشکه در روز رسیده است.

برچسب ها :