تحلیلگران اقتصادی:

اوضاع کشورهای نوظهور و تنش های تجاری می تواند به ضرر قیمت طلا باشد

سایت طلا : برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اوضاع ارزی و مالی کشورهای نوظهور می تواند در نهایت به ضرر تقاضا و قیمت جهانی طلا تمام شود.

خبر را برای من بخوان

به گزارش کیتکو نیوز ، آدریان دی تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: گرچه قیمت طلا پس از اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا و با توجه به کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده ولی این روند صعودی می تواند کوتاه مدت و مقطعی باشد.

بر اساس این گزارش وی افزود: نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان و تنش های تجاری از یک سو و بحران ارزی ترکیه و سایر اقتصادهای نوظهور می تواند به ضرر تقاضا و قیمت جهانی طلا باشد.

ریچارد بیکر تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی نیز معتقد است که قیمت طلا در روزهای آینده مسیر یوان چین را دنبال خواهد کرد. ارزش یوان چین پس از پایان بی نتیجه مذاکرات تجاری اخیر آمریکا و چین بار دیگر با کاهش روبرو شده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده نیز به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا قرار خواهد داشت.

افشین نبوی تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس نیز گفت: قیمت هر اونس طلا طی روزهای آینده بین 1180 تا 1210 دلار در نوسان خواهد بود.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی نیز عامل مهمی برای نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد بود.

برچسب ها :