39

چین به طور مخفیانه ذخایر طلای خود را افزایش می دهد

سایت طلا : گرچه آمارهای رسمی بانک مرکزی چین نشان می دهد که ذخایر طلای این کشور از سال 2016 افزایش نداشته است ولی ظاهرا واقعیت چیز دیگری است.

خبر را برای من بخوان

به گزارش راشا تودی، آمارهای بانک مرکزی چین حاکی است که ذخایر طلا از 2016 میلادی تاکنون تغییری نکرده است یعنی از زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده است.

بر اساس این گزارش ظاهرا ذخایر طلای چین از سال 2016 تاکنون در سطح 59.24 میلیون اونس یعنی 1843 تن ثابت مانده است.

با این حساب ارزش ذخایر طلای چین تا پایان ژوئن به 74 میلیارد دلار رسیده است. ولی تحلیلگران نسبت به این مساله شک و تردید دارند که چین واقعا خرید طلا را متوقف کرده باشد.

برخی تحلیلگران معتقدند که جنگ تجاری با آمریکا که موجب کاهش قیمت جهانی طلا شده است، دلیل خوبی برای افزایش ذخایر طلای چین بوده است.

فیلیپ کلاپویک تحلیلگر ارشد موسسه فلزات گرانبهای اینسایت گفت: هدف راهبردی چین این است که ذخایر طلای خود را به طور مخفیانه و آرام افزایش دهد. تشدید تنش در روابط با آمریکا بهترین دلیل و توجیه برای افزایش ذخایر طلای چین و کاهش سهم دلار و اوراق قرضه آمریکا در ذخایر خارجی این کشور است.

موسسه بولیون استریت سنگاپور نیز اعلام کرد: جین قصد دارد وابستگی به دلار آمریکا را کاهش دهد و به همین علت ذخایر طلای خود را افزایش می دهد. در واقع حجم گسترده ذخایر طلای روسیه و چین می تواند جایگاه مسلط آمریکا در اقتصاد جهانی را به خطر بیندازد.

چین در سال 2015 میلادی برای نخستین بار از سال 2009 میلادی رشد 57 درصد ذخایر طلای خود را اعلام کرد.

برچسب ها :