مخالفت رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا با سیاست های تجاری ترامپ

سایت طلا : رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا مخالفت شدید خود را با سیاست های تجاری دولت ترامپ اعلام کرده است.

خبر را برای من بخوان

به گزارش کیتکو نیوز ، جانت یلن رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا در اظهاراتی گفت: گرچه بازار سهام آمریکا طی ماه اکتبر یکی از بدترین عملکردهای خود از سال 1987 میلادی را ثبت کرده ولی من هنوز نسبت به وضعیت بازار سهام و اقتصاد آمریکا خوش بین هستم.

بر اساس این گزارش وی افزود: من تصور می کنم شرایط اقتصادی بسیار عالی است. ما در 50 سال گذشته هرگز نرخ بیکاری 3.7 درصدی نداشتیم.

این در شرایطی است که شاخص اس اند پی 500 بورس وال استریت از ابتدای اکتبر تاکنون بیش از 10 درصد کاهش داشته است. این بدترین عملکرد بازار سهام آمریکا از 2008 میلادی به شمار می رود.

یلن گفت: اگر آمریکا بتواند تا پایان امسال به رشد اقتصادی بالاتر از 3 درصد و تورم بیش از 2 درصد دست یابد، می توان گفت عملکرد اقتصادی خوبی داشته ایم. بی شک بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا به نفع اقتصاد جهان به خصوص کشورهای نوظهور خواهد بود.

پس از کناره گیری یلن از ریاست فدرال رزرو آمریکا در دسامبر 2017 میلادی، بانک مرکزی آمریکا تاکنون 3 بار نرخ بهره را افزایش داده است. البته یلن از افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر 2018 نیز حمایت کرده است.

وی در پایان ضمن انتقاد شدید از سیاست های تجاری ترامپ گفت: این سیاست ها می تواند اقتصاد جهانی را در سراشیبی سقوط قرار دهد. من واقعا از سیاست های تجاری رئیس جمهور حمایت نمی کنم. تصور می کنم این سیاست ها به نفع شرکای تجاری آمریکا و در نهایت به نفع خود آمریکا نخواهد بود.