فناوری با سرعتی بیش از تصور به جلو میرود و خودرانها به شکلی اجتنابپذیر در حال صعودند. افق آینده خودروها بی فرمان ترسیم شده و خودروهای مدرن در سایه این افق محو می شوند. اما این موضوع در خصوص آینده دور صدق میکند، بسیاری از کارشناسان هنوز جوامع شهری و جادهای را آماده ورود خودرانها ندانسته و مشکلات زیادی را در این راه میبینند.
در حال حاضر نیز مهمترین بخش یک خودروی متوسط فرمان است که به اندازه اهرم تغییر دنده، پدال و صندلیها نقش دارد. آیا میتوانید خود را در هنگام رانندگی پشت رل تصور نکنید؟ به همین مناسبت قصد داریم شما را با بهترین فرمانهای به کار رفته خودروهای تاریخ جهان آشنا کنیم.
جگوار ئی-تایپ ۱۹۶۱
انزو فراری نیز تائید کرد که جگوار ئی-تایپ یکی از زیباترین خودروهای ساخته شده تا آن زمان است، بنابراین ساخت فرمانی همشأن این خودرو چندان بعید و دور از ذهن به نظر نمیرسید. فرمان این خودرو الهام بخش طراحی بسیاری از ساعتهای مچی شد.
بوگاتی تایپ ۵۷ سال ۱۹۳۷
فرمانی ساده، ظریف و براق. به تنهایی و بدون تناسب با خودرو نیز زیبا به نظر می رسد.
پاگانی زواندای R ۲۰۰۹
احتمالا برای اولین بار تاکومتر یا دورسنج موتور در مرکز فرمان قرار گرفت.
سیتروئن DS ۱۹۵۵
فکر زیادی در خصوص این فرمان نیاز نیست و فرمان این خودرو در نگاه اول زیباییاش را به رخ شما خواهد کشید.
اسپایکر C۸ ۲۰۰۰
فلز براق و شکل داده شده در میان این فرمان بسیار جذاب از آب درآمده و این طرح درمیان خودروهای این کمپانی شایع است.
فراری انزو ۲۰۰۲
یکی از اولین دفعاتی که فراری از استایل فرمانهای فرمول یک روی محصولاتش بهره برد، فراری انزو ۲۰۰۲ است. این فرمان نمادی بود تا راحتتر افراد را به یک "شوماخر" تبدیل کند.
پاگانی هوایرا ۲۰۱۲
هر چه قدر در زوندا R شاهد یک فضای مینیمالیستی و سخت هستیم، در هوایرا ترکیب هندسه و تجهیزات پشت فرمان رنگی و شکیل مجذوبتان میکند.
هوندا NSX-R ۱۹۹۲
فضای مینیمال حرفهای فرمان در این خودرو ماهرانه بوده و دلنشین است.
لامبورگینی میورا ۱۹۶۶
یک فرمان سه پر، سبک و خوش استیل در دهههای ۶۰ - ۷۰ این خودرو را شبیه اتومبیلهای اسپورت امروزی میکند.
دوج چارجر ۱۹۹۶
این خودرو نیز از یک فرمان سه پر ساده و ناخالص بهره میبرد.