بمب بدهی 9 تریلیون دلاری شرکت های آمریکایی

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی نسبت به انفجار قریب الوقوع بمب بدهی 9 تریلیون دلاری شرکت های آمریکایی هشدار می دهند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سی ان بی سی ، میزان بدهی شرکت های آمریکایی در سال 2018 میلادی از مرز 9 هزار میلیارد دلار فراتر رفته و این مساله به یک بحران جدی تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش برخی فعالان وال استریت امیدوارند که بحران بدهی شرکت های آمریکایی را بتوان حداقل تا 2 سال آینده مدیریت کرد. این بحران بزرگ به شدت بازار سهام آمریکا را به چالش کشیده است.

افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو نیز به تشدید بحران بدهی شرکت های آمریکایی دامن زده است.

میزان بدهی های شرکت های آمریکایی طی ده سال گذشته تقریبا دو برابر افزایش یاقته است. این بدهی ها در سال 2007 میلادی یعنی قبل از آغاز بحران و رکود اقتصادی بزرگ به 4.9 تریلیون دلار رسیده بود و این رقم در سال 2018 میلادی از مرز 9.1 تریلیون دلار گذشته است.

دلیل عمده نگرانی بازارهای بین المللی نسبت به بحران بدهی شرکت های آمریکایی این است که نقدینگی زیادی برای پوشش این بدهی ها وجود ندارد. نرخ نقدینگی به بدهی برای شرکتهای بدهکار آمریکایی در سال 2017 به کمتر از 12 درصد رسیده که این پایین ترین رقم در سال های اخیر به شمار می رود.

البته به نظر می رسد کاهش نرخ مالیاتی از سوی دولت ترامپ تاحدی به کمک شرکت های بدهکار آمریکایی خواهد بود. از زمانی که کاهش نرخ مالیاتی اجرایی شده است، 100 شرکت غیرمالی آمریکا توانسته اند 72 میلیارد دلار از بدهی های خود را بپردازند.