هشدار ترامپ درباره تعطیلی مجدد دولت آمریکا

سایت طلا : رئیس جمهور آمریکا هشدار داده است که به خاطر مسائل پیش آمده درباره امنیت مرز مکزیک ، دولت آمریکا احتمالا مجددا ماه آینده تعطیل خواهد شد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ تهدید کرده است که اگر نتواند با کنگره بر سر تامین منابع مالی مورد نیاز برای ساخت دیوار در مرز مکزیک به توافق برسد، بخشی از فعالیت های دولت آمریکا طی ماه آینده تعطیل خواهد شد.

بر اساس این گزارش کنگره آمریکا تا ماه آینده فرصت دارد تا هزینه های مورد نیاز دولت ترامپ را برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک تامین کند و در غیر این صورت ترامپ تهدید خود برای تعطیلی دولت را عملی خواهد کرد.

در حالی که دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره توانسته اند کنترل مجلس نمایندگان را در دست بگیرند، به نظر می رسد ترامپ برای تصویب منابع مالی مورد نیاز برای احداث دیوار مرزی مکزیک با چالش های بیشتری روبرو خواهد شد.

ترامپ اخیرا هزاران سرباز ارتش را برای تقویت اقدامات امنیتی به مرز مکزیک اعزام کرده است. این اقدام با مخالفت گسترده دموکرات ها روبرو شده است.

ترامپ همچنین تهدید کرده است که احتمال مسدود شدن مرز مکزیک وجود دارد. هزاران مهاجر آمریکای مرکزی در حال عزیمت به سوی مرز مکزیک برای ورود به ایالات متحده هستند.

هنوز مشخص نیست استقرار سربازان ارتش آمریکا در مرز مکزیک تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. وزیر دفاع آمریکا پیش از این اجازه داده است تا سربازان ارتش تا اواسط دسامبر در مناطق مرزی مستقر شوند ولی احتمال تمدید این ماموریت وجود دارد.